Tvarumas

IKI yra įsipareigojusi sumažinti savo poveikį aplinkai ir skatinti socialinę atsakomybę. Todėl ataskaita apima reikšmingas tvarumo temas, su jomis susijusias strategijas bei iniciatyvas, kuriomis IKI siekia tvarumo tikslų įgyvendinimo.

2022 m. buvo parengta IKI tvarumo strategija, kurioje išskiriamos penkios strateginės kryptys: tvarūs produktai, energija, klimatas ir aplinka, socialinė veikla, darbuotojai ir valdysena.

2023 m. IKI parengė pirmąją įmonės tvarumo ataskaitą. Lietuvišką versiją galite rasti ČIA.
English version IKI’s Sustainability Report can be found HERE.

Strategija

Strategija

IKI tvarumo strategija yra reguliariai peržiūrima atsižvelgiant į visą turimą informaciją, įskaitant klientų apklausas, konkurentų lyginamąją analizę, politinių sprendimų analizę ir rinkos tendencijas.

Strateginės IKI tvarumo kryptys leidžia efektyviai valdyti ir prioretizuoti įmonės tvarumo veiklas bei iniciatyvas, skirtas strateginiams tvarumo tikslams įgyvendinti.

Tvarumo vadovas yra atsakingas už tvarumo strategijos įgyvendinimą, o kiekviena verslo funkcija koncentruojasi į jos veiklai ir verslo modeliui svarbias temas.

Tvarumo strategija:
1.
Iki 2030 m. sumažinti absoliučias šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijas 30 % ir iki 2040 m. pasiekti neutralų lygį.
2.
Iki 2030 m. pereiti prie 100 % perdirbto plastiko privataus prekių ženklo pakuočių.
3.
Iki 2030 m. maisto atliekų kiekį sumažinti 50 % (palyginti su 2022 m.).
4.
Užtikrinti, kad nuo 2025 m. parduotuvių lentynose ir gamyboje neliktų narvuose augintų vištų kiaušinių.
Valdysenos principai:

Valdysenos principai:

IKI siekia tvarumo principus įtvirtinti visoje IKI valdymo struktūroje. Ypač aktyviai yra įtraukiama IKI valdyba, kuri prižiūri strateginių tvarumo iniciatyvų įgyvendinimą.

2022 m. pasiekimai:
1.
Aiškiai apibrėžtos tvarumo vadovo atsakomybės.
2.
Parengta 2023 – 2026 m. tvarumo strategija.
Tvarūs produktai

Tvarūs produktai

Viena iš pagrindinių IKI įsipareigojimų darniam vystymuisi yra siūlyti aplinkai draugiškus produktus. Aukščiausios kokybės kontrolė yra ypač svarbi, kadangi įmonė siekia tiekti produktus, atitinkančius aukščiausius puoselėjimo standartus.

2022 m. pasiekimai:
1.
86% pirkimo biudžeto buvo išleista vietiniams tiekėjams.
2.
98% privataus ženklo produktų buvo įvertinti dėl kokybės ir patobulinimų.
3.
26 žingsnių kokybės kontrolės procesas privataus ženklo produktams.
4.
250 000 EUR išleista mėsos kokybės bandymams.
5.
10% šviežios žuvies ir jūros gėrybių yra testuojamos kiekvienoje siuntoje.
Energija, klimatas ir aplinka

Energija, klimatas ir aplinka

Tvarumas tapo esminiu aspektu visoje mažmeninės prekybos veiklos grandinėje: nuo žaliavų pasirinkimo iki produkto gamybos, platinimo ir utilizavimo. IKI, siekdama sumažinti neigiamą poveikį aplinkai ir visuomenei, daugiausia dėmesio skiria pakavimo, mažmeninės prekybos ir atliekų valdymo veikloms.

2022 m. pasiekimai:
1.
87% sunaudotos energijos buvo iš atsinaujinančių energijos šaltinių.
2.
49% sumažinta 1-os ir 2-os srities emisijų (lyginant su 2019 m.)
3.
Jokių maisto atliekų į sąvartyną.
4.
9% mažesnis energijos suvartojimas vienam kvadratiniam metrui (lyginant su 2021 m.)
Darbuotojai

Darbuotojai

IKI siekia tvarumo principus įtvirtinti visoje IKI valdymo struktūroje. Ypač aktyviai yra įtraukiama IKI valdyba, kuri prižiūri strateginių tvarumo iniciatyvų įgyvendinimą.

2022 m. pasiekimai:
1.
Lygių galimybių ir smurto prevencijos procedūros įgyvendinimas.
2.
Įdarbinta 319 ukrainiečių pabėgėlių.
3.
Vieningos karjeros plėtros ir veiklos valdymo politikos įdiegimas visų lygių darbuotojams.
4.
Papildomas sveikatos draudimas suteikiamas VISIEMS darbuotojams.
5.
50/50 lyčių pasidalijimas vadovaujančiose pareigose.
Socialinė veikla

Socialinė veikla

Būdama aktyvia bendruomenės nare, IKI kasmet skiria paramą įvairioms Lietuvoje veikiančioms organizacijoms ir bei prisideda prie jų vykdomų socialinių projektų.

2022 m. pasiekimai:
1.
6 mln. EUR vertės produktų paaukota „Maisto bankui“.
2.
100 000 EUR vertės paramos skirta labdarai.
3.
10 000 dalyvių 13-tose IKI Velomaratono varžybose.