Minki per Lietuvą

12-asis IKI VELOMARATONAS

2021 m. rugpjūčio 22 dieną Vilniaus miestą išjudins didžiausias dviračių renginys Lietuvoje!

„IKI Velomaratonas“ – tai keturiomis vertybėmis – šeima, sveiku gyvenimo būdu, ekologija, eismo saugumu – paremta iniciatyva, kuria siekiama stiprinti dviračių kultūrą Lietuvoje, formuojant naują ir išskirtinę tradiciją.

Dalyviai renginyje gali riedėti ne tik dviračiais, bet ir paspirtukais, riedlentėmis, riedučiais ir kt.

Pasiruošimas

Tau paruošti maršrutai – įvairaus ilgio ir dar įvairesnio sudėtingumo. Todėl jiems atsakingai pasiruošk pats.

  • Nepamiršk vandens arba pagalvok, kur galėsi jo įsigyti.
  • Pagalvok apie užkandžius – važiuodamas mieste visada gali sustoti suvalgyti ledų, bet jei važiuoji ilgesniu maršrutu, įsimesk bananą, obuolį, riešutų ar šokolado – bet ko, kas neužima daug vietos ir yra sotu.
  • Įvertink, ko reikia labiau, – kremo nuo saulės ar pončo nuo lietaus? Žinant Lietuvos orus, tikriausiai pravers abu.

Užkandžių ir vandens rasi parduotuvėse IKI. Patogiai ir saugiai pastatyk dviratį aikštelėje, įsigyk viską, ko reikia, ir – vėl į kelią!

Kai jau pasirūpinsi savimi, nepamiršk pasirūpinti ir dviračiu.

  • Ar turi priekinius ir galinius žibintus ir ar jie veikia?
  • Ar pripūstos padangos?

Maršrutai

„IKI Velomaratonas“ dar negreit, todėl vasarą praleisk važinėdamas dviračiu mūsų paruoštais maršrutais!
Pasirinkite miestą:
Maršrutas Vilniuje
Belmontas – Pavilnių regioninis parkas
Sudėtingumo lygis: sunkus Maršruto ilgis: 24 km

Vienintelis serpantinas Lietuvoje! Tik žiūrėk, iš džiaugsmo nenusisuk sprando, nes nors nei aukščiu, nei ilgiu šis serpantinas neprilygsta kalnuose esantiems, vingių statumu jiems nenusileidžia.

Patarimas dviratininkams

Leisdamasis nuo stataus kalno, kūno svorį perkelk į galą, tada dviratis nevirs per priekį.

Maršrutas Vilniuje
Žvėrynas – Vingio parkas – Bernardinų sodas
Sudėtingumo lygis: lengvas Maršruto ilgis: 17 km

Nors „Bananarama“ Vingio parko estradoje ir nekoncertavo, tačiau čia grojo tokios žymios grupės ir atlikėjai kaip Lady Gaga, Andrea Bocelli, Elton John, Bjork, Sting, Robbie Williams, Rod Stewart ar „Depeche Mode“.

Maršrutas Vilniuje
Verkių regioninis parkas – Žalieji ežerai
Sudėtingumo lygis: vidutinis Maršruto ilgis: 34 km

Tuskulėnų parkas – puiki vieta pailsėti, o įsitaisęs ant suoliuko priešais memorialinę kalvą pakelk galvą į dangų. Senuose medžiuose pamatysi įsikūrusius… ne, ne varnas, tai kovai. Deja, dabar jau nykstanti paukščių rūšis. Pasigrožėk šiais protingais varninių šeimos atstovais – kovai tokie sumanūs, kad ieškodami maisto kartais net naudoja įrankius!

Patarimas dviratininkams

Kad kelias neprailgtų, nepamiršk susireguliuoti sėdynės aukščio. Kelk sėdynę tiek, kad koja, siekianti pedalą, būtų vos vos sulenkta. Jei sėdynė bus per žema, mindamas sulenktais keliais daug greičiau pavargsi.

Maršrutas Vilniuje
Palei Nerį
Sudėtingumo lygis: lengvas Maršruto ilgis: 16 km

Važiuodamas dviračių taku gali lenktyniauti ne tik su dviratininkais, bet ir su Nerimi plaukiojančiomis baidarėmis – jų čia tiek, kad jau reiktų eismo juostų! O netoli Žirmūnų paplūdimio vairą laikyk tvirtai – iš kitos upės pusės gali pamatyti į tave lekiantį tarzaną iš laipiojimo pramogų parko!

Maršrutas Trakuose
Varnikų takas – Trakų pilys – takas palei ežerą
Sudėtingumo lygis: lengvas Maršruto ilgis: 11 km

Dar klausimas, dėl ko žinomesni Trakai – dėl Trakų pilies ar dėl kibinų? Faktas, kad pirmą turi būtinai pamatyti, o antro – paragauti. Juk numynei tokį kelią, todėl neskriausdamas savęs įsivertink, kelių kibinų esi vertas, ir – skanaus! O kol kramtai kibiną, gali šį tą ir sužinoti, pvz., kad Trakuose yra viena iš dviejų vis dar veikiančių kenesų (karaimų maldos namų) Lietuvoje – gal verta išsukti iš kelio?

Maršrutas Trakuose
Senieji Trakai – Varnikų takas – Užutrakis – Trakai
Sudėtingumo lygis: sunkus Maršruto ilgis: 36 km

Vytautas Didysis – Lietuvos karalius! Todėl aplankyti jo gimtinę – būtina. Pavaikščiok tomis vietomis, kur jis su žmona Birute vaikštinėjo susikibę rankomis, pažiūrėk į dangų, į kurį žiūrėjo karalius, apžiūrėk savo valdas, perbrauk ranka žolę… Žodžiu, nulipk nuo dviračio ir pats pasijusk tikru karaliumi!

Maršrutas Kaune
Kauno centras – Pažaislio vienuolynas
Sudėtingumo lygis: sunkus Maršruto ilgis: 39 km

Jei nusiteikęs rimtai, Kauno jachtklube gali pradėti mokytis buriuoti, o jei užmojai mažesni – mesk savo dviratį į šoną (t. y. tvarkingai prirakink) ir persėsk ant vandens dviračio! Kiek gali numinti su savo dviračiu, jau žinai, bet ar toks pat kietas esi ir ant vandens?

Maršrutas Kaune
Kauno senamiestis – Panemunė
Sudėtingumo lygis: vidutinis Maršruto ilgis: 26 km

Lietuvos aukštaūgiams reikėjo vietos, į kurią jie galėtų tilpti… taip ir atsirado „Žalgirio“ arena. Dabar ten dažnai gali išgirsti bumpsint kamuolį, bet jei nori pasiklausyti kažko rimčiau, čia vyksta ir didžiausių pasaulio žvaigždžių koncertai.

Patarimas dviratininkams

Ausinės ir dviratis niekaip nesutaria. Važiuodamas dviračiu, kad galėtum tinkamai įvertinti aplinką, turi ne tik matyti, bet ir girdėti. Todėl jau geriau niūniuok po nosimi – taip girdėsi ne tik kitas transporto priemones, bet ir išgirsi, jei dviratis pradės tarškėti barškėti, pranešdamas apie gedimą.

Maršrutas Kaune
Kauno pilis – Lampėdžių ežeras – Kačerginė – Zapyškis
Sudėtingumo lygis: sunkus Maršruto ilgis: 42 km

Kas geriau motyvuoja, jei ne maistas? Todėl iki velobaro Kačerginėje nurūksi su vėjeliu, o kol lauki savo užsakyto velosainio, apžiūrėk įspūdingą dviračio skulptūrą – gal tau pavyks ją išjudinti?

Patarimas dviratininkams

Nepersistenk – kas sakė, kad maršrutą turi įveikti per vieną kartą? Geriau pamažu negu taip, kad vėliau į dviratį nesinorės net žiūrėti.

Maršrutas Birštone
Birštonas – Žvėrinčiaus miškas
Sudėtingumo lygis: lengvas Maršruto ilgis: 14 km

Geriausias maršrutas karštai ir saulėtai vasaros dienai! Galėsi ne tik prasilėkti su vėjeliu dviračių takais, bet ir paatostogauti pliaže. Užtvenktas Druskupio upelis ir suformuoti paplūdimiai leis ir pasimaudyti, ir pasideginti! Prieš pajudėdamas, Birštone išmėgink Kneipo taką ir jo refleksoterapinį poveikį. Taip taip, sunkiai ištariamas, sunkiai aprašomas, todėl išbandyti būtina!

Maršrutas Druskininkuose
Druskininkai – Raigardo slėnis
Sudėtingumo lygis: vidutinis Maršruto ilgis: 24 km

Ko tik tuose Druskininkuose nėra – net sniego gali vasarą rasti. Jei neturi slidininko aprangos, nupiešti angelo sniege gal ir nepavyks, tačiau jau vien ta mintis atgaivina, tiesa? Atsivėsinti gali ir prie Grožio šaltinio, o naujai gautų jėgų tikrai užteks iki Raigardo slėnio.

Patarimas dviratininkams

Stabdyk visada prieš posūkį, o ne jau jame, ir visada abiem stabdžiais – skraidyti saugiau lėktuvu nei dviračiu.

Maršrutas Druskininkuose
Aplink Druskininkus
Sudėtingumo lygis: lengvas Maršruto ilgis: 13 km

Motyvacijai – gera daina iš muzikinio fontano, ir pirmyn! Nors maršrutas ir nesudėtingas, kai tiek daug visko gali pamatyti, tik spėk sukinėtis – atsargiai, neprisirink mėlynių. Prie tvenkinio savo dviratį keisk į vandens, o jei dar sniego arenoje atsistosi ant slidžių, išeis praktiškai savotiškas triatlonas.

Maršrutas Palangoje
Aplink Palangą – Šventoji
Sudėtingumo lygis: lengvas Maršruto ilgis: 15 km

Jei buvai Palangoj, bet nebuvai ant Palangos tilto, tai laba diena! Tuoj pat mini iki tilto, nes veiklos ten apstu, tik spėk suktis, o nuotrauka su rankoje laikoma besileidžiančia saule – privaloma!

Patarimas dviratininkams

Važiuoti per smėlį patogiau plačiomis padangomis, todėl, jei turi galimybę, „plentinuką“ ar miesto dviratį palik namie, o smėlėtiems maršrutams rinkis kalnų ar hibridinio tipo dviratį.

Maršrutas Palangoje
Palanga – Klaipėda – Palanga
Sudėtingumo lygis: sunkus Maršruto ilgis: 57 km

Plazės gamtinis rezervatas – puiki vieta trumpam atsipūsti, juolab kad čia gyvena dirvoninis kalviukas. Ne ne, ne mažas kalvis, o mažas retas paukštelis, kurį tau gali pasisekti pamatyti. O kol lauki paukštelio pasirodymo, apsižiūrėk, ant ko stovi, nes čia auganti pajūrinė linažolė – itin reta ir saugoma!

Patarimas dviratininkams

Važiuoti per smėlį lengviau žema pavara – kai reikia daugiau makaluoti kojomis, tuomet ne taip smegsi.

Maršrutas Palangoje
Palanga – Šventoji
Sudėtingumo lygis: sunkus Maršruto ilgis: 35 km

Nors maršrutas ir nelengvas, tačiau tarpmiestinis! Pasiimk vandens, nepamiršk kepurės ir pirmyn – kai laukia galimybė pasisupti ant beždžionių tilto, kelias neprailgsta! Gali prireikti ir vienkartinių nosinių, nes tako grožis spaudžia ašarą!