Šią vasarą Lietuvos mažyliai skanauja daugiau užkandžių ir tyrelių
Karštuoju sezonu prekybininkai pastebi augantį vartojimą pačių mažiausių vartotojų segmente. Vasarą tėveliams rečiau ruošiant maistą namuose, mažylių vasaros racionui renkamasi daugiau maisto iš parduotuvių lentynų. Pastebima, kad lyginant su 2015 m. vasara, augo beveik visų vaikiškų produktų pardavimai. Pavyzdžiui, per šį birželį ir liepą nupirkta trečdaliu daugiau vaikiškų užkandžių ir beveik penktadaliu (18 proc.) daugiau vaisių tyrelių.
„Vasarą šeimos daugiau keliauja, iškylauja, tėveliai renkasi aktyvesnį gyvenimo būdą ir nebebijo keliauti su mažaisiais. Žinoma, keliaujant ar tiesiog atostogaujant ne visuomet atsiranda galimybių pasigaminti maisto patiems, todėl prekybos centruose įsigyjama daugiau košių ir tyrelių bei įvairių vaikiškų užkandžių“, – sako prekybos tinklo „Iki“ viešųjų ryšių vadovė Berta Čaikauskaitė
Pasak jos, pardavimai vaikų maisto kategorijoje auga ne tik dėl sezoniškumo, bet ir didėjančio gimstamumo.
Tuo metu gydytoja dietologė Jūratė Dobrovolskienė tikina, kad košių, tyrelių ar mišinių, parduodamų prekybos centruose, vartojimas karštuoju sezonu yra alternatyva namie gaminamiems mišiniams:
„Dažniausiai namuose mamytės obuolių, morkų ir kitas piurė gamina kelioms dienoms į priekį, kas nėra gerai vaikui, o atšilus orams – dar ir pavojinga, nes namie gaminto maisto galiojimo laikas yra trumpesnis. Todėl tokiu atveju, prekybos centruose parduodami vaikiško maisto produktai, yra geras variantas. Tai 100 proc. subalansuota mityba, garantuota tiek technologiškai, tiek dietologiškai“, – sako J. Dobrovolskienė.
Dietologė pažymi, kad tokiam maistui yra taikomi griežti maisto saugos reikalavimai:
„Košelės, tyrės, užkandžiai ir kiti vaikiško maisto gaminiai dažniausiai ruošiami taikant aukštąsias technologijas, o produktai, reikalingi jų gamybai, užauginami sertifikuotuose ekologiniuose ūkiuose“, – tikina J. Dobrovolskienė.
Lietuvoje vaikų maisto produktų pirkėjai dažniausiai yra ištikimi vienam prekiniam ženklui. „Iki“ viešųjų ryšių vadovė pažymi, kad tėvai nelinkę eksperimentuoti:
„Šiuo metu didžiausią vaikiško maisto asortimento dalį sudaro užsienio prekės ženklai, kuriuos mielai renkasi didžioji dalis pirkėjų. Tėvai įpratę pirkti tuos pačius mišinius, košes, kurias išbandė ir jiems patiko, nes jų vaikas valgo. Tėveliai mano, jog neapsimoka pirkti neišbandytų gaminių, tačiau išimčių pasitaiko akcijų ir ypatingų pasiūlymų ar naujovių metu. Tada pardavimai šokteli, bet pasiūlymui pasibaigus, pardavimai grįžta į ankstesnį lygį ir lojalumas skirtingiems prekių ženklams keičiasi lėtai“, – komentuoja B. Čaikauskaitė.
Pasak „Iki“ viešųjų ryšių vadovės, nors šiuo metu lietuviška produkcija užima nedidelę vaikiško maisto asortimento dalį – siūlomi vos keli prekės ženklai, tačiau susidomėjimas tiek užsienio, tiek lietuviškomis prekėmis yra toks pat didelis. B. Čaikauskaitė pabrėžia, kad renkantis tokius maisto produktus, tėvai netaupo, verčiau domisi kilme, atkreipia dėmesį į vaikiško maisto etiketes, ant jų parašytą maisto sudėtį:
„Tėveliai vis dažniau ieško sveikesnio ir ekologiškesnio vaikams skirto maisto. Taip pat populiarėja ir specializuoti mišiniai, alergiškiems kūdikiams ir mažiems vaikams. Tokius produktus šiuo metu gali pasiūlyti tik prekiniai ženklai, atkeliavę iš užsienio. Prekybos tinklas „Iki“ plečia lietuviškų prekių asortimentą ir jau rugsėjį galės pasiūlyti maisto prekių įvairių poreikių turintiems vaikams“, – sako B. Čaikauskaitė.