Pirkėjų krepšeliuose – net 20 proc. daugiau vaisių ir daržovių
Prekybos tinklo IKI viešųjų ryšių vadovė Berta Čaikauskaitė akcentuoja, kad mitybos pokyčiai, apie kuriuos buvo kalbama kurį laiką, dabar jau atsispindi ir „IKI pirkėjo krepšelyje“, t.y. realiais 2016 metų pardavimais vaisių ir daržovių kategorijoje.
Kas ketvirtį įvertinamą „IKI pirkėjo krepšelį“ sudaro 22 bazinės prekių kategorijos, tačiau jų svoris kas kart skirtingas, priklausomai nuo kintančio asortimento ir pirkėjų pasirinkimų. Šiuo metu didžiausią dalį jame sudaro pieno produktai (11,11 proc.), vaisiai ir daržovės (10,73 proc.), bakalėja (10,37 proc.). Pastebima, kad „IKI pirkėjo krepšelyje“ auga ne tik vaisių ir daržovių, bet ir kitų šviežių produktų kategorijos. Paskutinįjį 2016 metų ketvirtį lyginant su trečiuoju, 44 proc. išaugo mėsos pardavimai, iki 15 proc. – žuvies.
„Besikeičiantys kasdieniai mitybos įpročiai ir didesnis šviežių vaisių ir daržovių vartojimas nėra naujiena – jau ne pirmus metus stebime augančią paklausą. Būtent dėl šviežių vaisių ir daržovių pirkėjai yra linkę prekybos centruose apsilankyti net kelis kartus per savaitę. Šiuo metu, tarp dažniausiai perkamų vaisių ir daržovių yra bulvės, brokoliai, žiediniai ir paprasti kopūstai, taip pat bananai ir egzotiniai vaisiai – ananasai, mangai bei persimonai. Šventiniu laikotarpiu tradiciškai išaugo ir mandarinų pardavimai“, – sako Berta Čaikauskaitė.
Tyrėjų nuomone, parduodamos šviežios mėsos ir žuvies kiekius daugiausiai lėmė šventinis laikotarpis, kurio metu staiga išauga tradiciniams švenčių stalo patiekalams reikalingų ingredientų paklausa.
„Pastebime, kad tarp populiariausių mėsos rūšių vis dar išlieka vištiena bei kiauliena, jų parduodami kiekiai visuomet didžiausi. Vis tik, šventiniu periodu pirkėjai linkę rinktis ir avieną, jautieną, antieną bei kalakutieną“, – sako IKI viešųjų ryšių vadovė.
Pasak jos, dažniau nei prieš kelis metus gyventojai renkasi ir žuvies produktus, kuriais bando paįvairinti nuo seno lietuviams įprastą mėsišką racioną. Tarp dažniausiai perkamų žuvies rūšių – atlantinės lašišos filė, atlantinės skumbrės, vaivorykštiniai upėtakiai bei karpiai.
Be jau minėtų žuvies ir mėsos, labiausiai pastarąjį ketvirtį „IKI pirkėjo krepšelyje“ augusių kategorijų penketuke – arbatos/kavos (62,78 proc.), popieriaus (17,44 proc.) bei saldumynų (12,84 proc.) kategorijos.
„IKI pirkėjo krepšelis“ skaičiuojamas kiekvieną metų ketvirtį. IKI ekspertai pastebi, kad antro pagal dydį prekybos tinklo Lietuvoje klientų pasirinkimai atspindi bendras šalies vartojimo tendencijas, todėl nuspręsta periodiškai stebėti ir pristatyti visuomenei svarbiausius pokyčius. Siekiama, kad „IKI pirkėjo krepšelis“ ilgainiui taptų patikimu instrumentu identifikuoti ne tik trumpalaikius svyravimus rinkoje, bet ir ilgalaikes vartojimo tendencijas.