Moterys mėsos gaminius renkasi pagal sudėtį, vyrai – pagal kainą

2016-09-06
Moterys  mėsos gaminius renkasi pagal sudėtį, vyrai – pagal kainą

Mėsa ir jos gaminiai yra tie produktai, dėl kurių pasirinkimo vyrams ir moterims – sunku sutarti. Kaip aiškėja iš prekybos tinklo „IKI“ vartotojų tyrimo, vyrai ir moterys mėsos produktus renkasi pagal skirtingus prioritetus.

Moterys, renkantis mėsos gaminius, labiausiai kreipia dėmesį į gaminio sudėtį, antras pagal svarbumą kriterijus joms yra gaminio išvaizda, ir tik trečias sprendimą lemiantis veiksnys yra kaina. Palyginimui, vyrų kriterijai yra tarsi atvirkščias moterų pasirinkimo atspindys: pagrindinis veiksnys, lemiantis pasirinkimą, yra gaminio kaina, toliau rikiuojasi gaminio išvaizda ir sudėtis.

„Remiantis tyrimo duomenimis, galima vaizdžiai nusakyti, kad mėsos gaminių skyriuje, prieš pirkdami, vyrai žvelgia į kainas, o moterys – į gaminių etiketes. Nemaža dalis respondenčių, renkantis mėsos gaminius, akcentavo, kad jų sprendimui lemiamos įtakos turi ir produkto ekologiškumas. Galima daryti prielaidą, kad moterys dažnai jaučiasi atsakingos už visos šeimos mitybą bei sveikatą, todėl daugiau skiria laiko įsigilinti į produktų sudėtį“, – tyrimo rezultatus komentuoja Berta Čaikauskaitė, „IKI” viešųjų ryšių  vadovė.

Vertinant bendrai, mėsos produktus gyventojai dažniausiai renkasi pagal tris praktiškai vienodos svarbos kriterijus: kainą, gaminio išvaizdą ir sudėtį. Kaip mažiausiai įtakos turintį kriterijų, perkant mėsą, gyventojai nurodo pakuotės patrauklumą.

„Mėsos gaminiai yra tie produktai, kurių pirkėjai yra jautrūs kainai – šis kriterijus labai koreliuoja su gaunamomis pajamomis. Tarp aukštesnių pajamų respondentų kriterijus „prieinama kaina“ nebuvo tarp trijų prioritetinių pasirinkimų. Jiems svarbiau gaminio išvaizda, sudėtis ir ekologiškumas.  Žemesnių ir vidutinių pajamų pirkėjai labiausiai akcentuoja būtent prieinamą kainą“, – sako B. Čaikauskaitė. 

Iš „IKI“ tyrimo aiškėja, kad gyventojų prioritetai, renkantis mėsos gaminius, išsiskiria ir pagal amžiaus grupes: jaunesni gyventojai, vilniečiai, turintys daugiau pajamų ir neturintys vaikų pirmiausia kreipia dėmesį į mėsos gaminio išvaizdą. Pagal gaminyje esančius priedus ir sudėtį pirmiausiai renkasi moterys, vyresni pirkėjai, mažesnių miestų gyventojai bei perkantys rečiau. Taip pat pakankamai svarbus aspektas yra mėsos gaminio natūralumas bei ekologiškumas – šis kriterijus yra tarp trijų svarbiausių vidutinio amžiaus, didesnes pajamas gaunantiems gyventojams ir turintiems vaikų.

„Natūralu, kad turintys vaikų bei vyresnio amžiaus žmonės labiau rūpinasi sveikata, todėl kreipia dėmesį į produktų sudėtį. Šiuo atveju išsiskiria vidutinio amžiaus grupė, kurios atstovams vis didesnę reikšmę įgauna produkto ekologiškumas. Tai rodo, kad šioje amžiaus grupėje paplitusios sveiko gyvenimo būdo idėjos, į ką turėtų atkreipti dėmesį gamintojai“, – teigia „IKI” viešųjų ryšių  vadovė. 

Tyrimo duomenimis, vyrai ir moterys mėsos gaminius perka nevienodai dažnai. Vyrai linkę pirkti mėsos gaminius bent porą kartų per savaitę, o moterys mėsos į parduotuvę skuba dažniausiai vieną kartą per savaitę. Tai nebūtinai reiškia, kad jos valgo mažiau mėsos: priežastis gali būti efektyvesnis pirkinių krepšelio planavimas.

Statistikos departamento duomenimis, mėsos ir jos gaminių vartojimas šalyje nuosekliai auga. Jei 2010 m. vienam gyventojui teko 74 kg mėsos ir jos produktų, tai per penkerius metus suvartojimas išaugo 9 kg. Populiariausia yra kiauliena (49 kg), kurios vartojimas yra stabilus, paukštiena (26 kg), kurios vartojimas auga, ir jautiena (4 kg).

Tyrimas prekybos tinklo „IKI“ užsakymu buvo atliktas liepos 1-7 dienomis. Internetinės apklausos metodu buvo apklausti 502 Lietuvos miestų gyventojai, kurių amžius – nuo 25 iki 64 m.

Prekybos tinklas IKI veiklą vykdo 24-us metus. Jame dirba beveik 7000 darbuotojų. Prekybos tinklui šiuo metu Lietuvoje priklauso 234 IKI ir IKI EXPRESS parduotuvės daugiau nei 70-yje Lietuvos miestų.