Futbolo čempionatas trumpam pakeitė gyventojų mitybos įpročius

2016-07-10
Futbolo čempionatas trumpam pakeitė gyventojų mitybos įpročius

Sekmadienį Prancūzijoje pasibaigęs Europos futbolo čempionatas visą mėnesį ne tik diktavo šio žaidimo gerbėjų gyvenimo ritmą, bet ir koregavo įprastus mitybos įpročius. Prekybos tinklo „Iki“ duomenimis, per keturias čempionato savaites gerokai išaugo įvairių užkandžių pardavimai – futbolo aistras Lietuvos gyventojai dažniausiai užkando sūriais ir šaltai rūkytais mėsos gaminiais, kurių pardavimai čempionato metu, lyginant su tuo pačiu metu pernai, išaugo trečdaliu.

 

„Didelio susidomėjimo sulaukiantys ir ilgesnį laikotarpį besitęsiantys renginiai, kaip ką tik pasibaigęs Europos futbolo čempionatas, dažnai turi įtakos kai kurių produktų grupių pardavimams. Nemažai daliai gyventojų pastarosios savaitės buvo tikra šventė, todėl kiekvienų varžybų stebėjimui jie stengėsi atitinkamai pasiruošti ir pasirūpinti užkandžiais“, – sako prekybos tinklo „Iki“ viešųjų ryšių vadovė Berta Čaikauskaitė.

 

Pasak jos, įprastai vasarą sūrių, rūkytų mėsos gaminių, griliui skirtų dešrelių pardavimai į viršų šokteli savaitgaliais ir nedarbo dienomis, tačiau čempionato metu šiuos produktus gyventojai dažniau pirko įprastomis darbo dienomis.

 

B. Čaikauskaitės teigimu, šiemet futbolo čempionato dienomis, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu praėjusiais metais, tinklo parduotuvėse labiausiai – apie 35 proc. – išaugo šaltai rūkytų mėsos gaminių pardavimai. Penktadaliu daugiau nupirkta ir griliui skirtų dešrelių, apie 11 proc. – vytintų dešrelių.

 

Čempionato metu išsiskyrė ir sūrių pardavimai – labiausiai augo sūrių su didelėmis skylėmis (Maasdam, Madrigal, Emmentalis) pardavimai, kurių nupirkta trečdaliu daugiau nei per tą patį laikotarpį pernai. Kietųjų sūrių pardavimai augo apie 12 proc., brie sūrių – apie 6 proc.

 

„Čempionatas sutapo ir su vasaros šventėmis – Joninėmis, Karaliaus Mindaugo karūnavimo diena – tai dar labiau didino įvairių užkandžių ir marinuotų grilio gaminių pardavimus. Grilio produktų prekių kategorijoje vykstant čempionatui fiksuoti apie 22 proc. didesni nei pernai pardavimai. Manome, kad augimą taip pat lėmė ir birželį vyravę šilti bei saulėti orai“, – sako B. Čaikauskaitė.

 

Pasak prekybos tinklo atstovės, užkandžių pardavimų augimo tikimasi ir rugpjūtį, kai prasidės didžiausias per ketverius metus sporto renginys pasaulyje – Rio de Žaneiro vasaros olimpinės žaidynės, kuriose varžysis ir Lietuvos sportininkai.