Spontaniškas sprendimas išbandyti reklamą naujoje vietoje virto sėkme: Kauno įmonė pastebėjo 3 reikšmingus pokyčius

2025-01-29
Spontaniškas sprendimas išbandyti reklamą naujoje vietoje virto sėkme: Kauno įmonė pastebėjo 3 reikšmingus pokyčius

Reklama parduotuvėse – sparčiai auganti rinka, kuri visame pasaulyje sulaukia vis daugiau verslo dėmesio. Jos nauda veiklos rezultatams įsitikinti netrunka ir lietuviai. Kai Kaune įsikūrusi įmonė ieškojo būdų pasiekti potencialius klientus regione, tradiciniai reklamos kanalai nepasirodė patraukliai. „Išbandėme daug skirtingų kanalų – nuo reklamos ekranuose gatvėse, troleibusų stotelėse iki plotų prekybos centre. Tačiau kainos ir rezultato santykis pasirodė nelogiškas“, – sako „Delta“ kredito unijos atstovas Georgij Zelenkov. Netikėtas sprendimas atėjo iš prekybos tinklo „Iki“, kuris pradėjęs siūlyti inovatyvias reklamos galimybes „Screen club“ platformoje.

Rezultatai – ilgai netrukus

„Žinojome, kad JAV jau seniai parduotuvėse sėkmingai reklamuojasi ne tik su maisto prekėmis susiję prekių ženklai. Lietuvoje tai buvo nauja, ir nusprendėme reklamuotis parduotuvėse gana spontaniškai. Galutinį sprendimą lėmė patraukli kaina ir siūlomas paketas“, – sako G. Zelenkov. 

Per kelis mėnesius „Delta“ kredito unija pastebėjo aiškius pokyčius: padidėjo susidomėjimas unijos paslaugomis, išaugo ne tik svetainės lankomumas iš Kauno regiono, bet ir klientų skaičius. 

„Žmonės pradėjo aktyviau domėtis mūsų paslaugomis, daugiau kreiptis konsultacijų. Pastebėjome, kad mūsų žinutė pasiekė būtent tuos, kurie gali tapti mūsų klientais – užfiksavome didesnį naujų klientų skaičių. Mūsų tikslas buvo padidinti prekės ženklo žinomumą Kauno regione, ir šis reklamos kanalas efektyviai prisidėjo prie to ir apskritai prie mūsų augimo“, – apibendrina G. Zelenkov. 

Optimizuoti biudžetą padėjo vietinis marketingas

Ne visiems verslams reikia masiškai reklamuotis visoje šalyje, kai jų klientai yra konkretaus regiono ar net miesto gyventojai. Todėl „Screen club“ platforma sukurta taip, kad joje galima rinktis ne tik skirtingus reklamos formatus, bet ir tik konkrečias parduotuves ar regionus.

Tokios galimybės naudą patvirtina ir G. Zelenkov patirtis. Kadangi įmonės reklaminis turinys yra aiškiai orientuotas į vietinį klientą, reklamuotis „Iki“ Kauno parduotuvėse tapo itin efektyvia strategija. 

„Vietinis marketingas padeda sutelkti dėmesį į žmones, kurie realiai gali tapti mūsų klientais, ir nešvaistyti resursų plačiam, bet mažiau aktualiam pasiekiamumui visoje šalyje. Šis sprendimas ne tik optimizuoja mūsų biudžetą, bet ir leidžia kurti stipresnį ryšį su bendruomene, kurią aptarnaujame“, – įsitikinęs G. Zelenkov.

„Iki“ rinkodaros vadovas Andrejs Dudko pažymi, kad šį platformos pliusą akcentuoja nemaža dalis klientų. Todėl jos teikiamas galimybes vertina ne tik tokie dideli žaidėjai kaip „Luminor“ bankas, kuriems aktualu pasiekti plačią auditoriją, bet ir į lokalią rinką besiorientuojantys verslai. 

„Norėjome, kad mūsų reklamos turinys būtų prieinamas ir matomas didesnei žmonių grupei, todėl pasirinkome reklamą „Iki“ parduotuvėse, – pažymėjo Marijampolėje, Alytuje, Prienuose ir Vilkaviškyje veikiančios „ProDenta“ odontologijos klinikos atstovai. – „Screen Club“ platforma leido įvertinti daug jos privalumų: galima naudotis savitarna, patogu skirstyti biudžetą ir terminus, galima pasirinkti įvairias parduotuves ir pritaikyti reklamą konkrečiam regionui. Pasirinkome kelias parduotuves, kurioms turėjome skirtingų lūkesčių, ir sulaukėme rezultato – pajautėme, kad mūsų reklama ir mes buvome pastebėti.“

Žinutę pavyksta perduoti natūraliai ir neįkyriai

Įdomu tai, kad verslai atranda ir netradicinių būdų pasiekti klientus. „Iki“ programėlėje vykstantys žaidimai pritraukia tūkstančius žaidėjų, kurie juose praleidžia vidutiniškai po 33 minutes. „Tai rodo, kad reklama gali būti ne tik informacijos perdavimas, bet ir pozityvi patirtis“, – pastebi A. Dudko.

Kita vertus, tradicinių priemonių efektyvumas niekur nedingo. „Delta“ kredito unija, pavyzdžiui, geriausius rezultatus pasiekė derindama kelias priemones: didelio formato spaudinius ant parduotuvių fasadų, reklamas ant apsaugos vartelių ir vaizdo reklamą televizijos ekranuose. 

„Pasinaudojome keliais sprendimais ir pamatėme – toks derinys užtikrina maksimalų matomumą, nuoseklų kontaktą su pirkėju ir efektyvų mūsų žinutės perdavimą“, – pabrėžia G. Zelenkov.

Fasado reklama, pasak jo, yra matoma iš tolo, pritraukia dėmesį ir leido sukurti stiprų pirmąjį įspūdį bei padidinti prekinio ženklo žinomumą. Reklama ant apsaugos vartelių užtikrino nuolatinį ir pakartotinį reklamos matomumą, net jei žmogus parduotuvėje praleidžia tik kelias minutes

„Tuo tarpu vaizdo reklamos ekranus pasirinkome dėl jų dinamiško formato ir gebėjimo patraukti dėmesį. Skirtingose parduotuvių vietose pakabinti ekranai lydi žmogų apsipirkimo metu, o judanti vaizdinė informacija padidina tikimybę, kad mūsų žinutė bus pastebėta ir įsiminta. Be to, vaizdo reklama leidžia perteikti daugiau informacijos nei statinis vaizdas, todėl galėjome aiškiau pristatyti mūsų paslaugas ir pasiūlymus“, – sako kredito unijos atstovas.

Kaip dar vieną „Screen club“ platformos privalumą jis įvardija tai, kad „Iki“ yra vienas populiariausių tinklų, todėl reklamas pamato tūkstančiai žmonių, apsilankančių parduotuvėse kiekvieną dieną. 

„Informacija parduotuvėse įsisavinama impulsyviai. Žmonės, laukiantys prie kasų ar eidami pro vartelius, turi laiko „netyčia“ pastebėti mūsų reklamą. Reklama parduotuvėje atrodo natūraliai ir nėra tokia įkyri kaip, pavyzdžiui, iššokantys langai internete. Tai padeda sukurti malonesnį ryšį su mūsų prekės ženklu“, – įsitikinęs G. Zelenkov.

Patogu naudotis ir rinktis sau asmeniškai tinkamiausią sprendimą 

„Iki“ vystoma „Screen club“ – tai platforma, apjungianti daugiakanales reklamos galimybes tiek parduotuvių viduje, tiek už jų ribų, pasakoja „Iki“ rinkodaros vadovas A. Dudko.

„Patys investuojame į reklamą ir visam procesui keliame ypač aukštus standartus. Tad ir mūsų pačių asmeninė patirtis prisidėjo prie to, kad platformą sukurtume tokią, kad ji būtų kuo patogesnė ir tiesiog naudingesnė. Suteikėme galimybę rinktis įvairius reklamos formatus, naudotis didžiausia skaitmeninių ekranų platforma Lietuvoje, kampanijų mastą priderinti prie bet kokio biudžeto, valdyti jas vos keliais mygtukų paspaudimais ir realiu laiku stebėti efektyvumą“, – sako A. Dudko.

„Iki“ Lietuvoje valdo vieną plačiausių parduotuvių tinklų šalyje, apimantį jau arti pustrečio šimto prekybos vietų. Reklamos galimybes siūlančios parduotuvės išsibarstę ne tik didmiesčiuose, bet ir nedideliuose miesteliuose visoje Lietuvoje. 

„Iki“ parduotuvėse ekranai ir kiti reklamos plotai suplanuoti taip, kad jose transliuojamos žinutės kuo veiksmingiau pasiektų auditoriją. Jie įrengti parduotuvių viduje, prie savitarnos ir įprastų kasų – pirkėjų kelyje ir ten, kur žmonės praleidžia daugiausiai laiko apsipirkdami ar skenuodami savo prekes.

Daugiau apie „Screen club“ sužinoti ir pradėti išnaudoti platformos privalumus galite čia: screen.club.