Sandra ir Darjuš grįžo ten, kur matė prasmę dirbti: kodėl darbuotojai sako ne „Sudie“, o „Iki“

2025-04-29
Sandra ir Darjuš grįžo ten, kur matė prasmę dirbti: kodėl darbuotojai sako ne „Sudie“, o „Iki“

Sandra ir Darjuš – skirtingų profesijų žmonės, kurių karjeros keliai klostėsi ne visai standartiškai. Sandra – nuo administracinio darbo prie parduotuvės skyriaus vedėjos pasukusi moteris, šiandien esanti jau regiono vadove. Darjuš – beveik 20 metų savo profesinį kelią siejantis su mėsos pjaustymo menu. Nors jų pareigos ir kasdienės užduotys skiriasi kaip diena nuo nakties, juos sieja vienas bendras bruožas – abu buvo palikę savo pirmuosius darbus „Iki“ ir ieškoję laimės kitur, tačiau galiausiai sugrįžo atgal. Žmonės grįžta tik ten, kur jiems gera, ir pašnekovai vardija lemtingus kriterijus – darbe supančius žmones ir prasmingą darbą.

Grįžo ten, kur savijauta ir aplinka geresnė

Sandrą Tamošiūnienę visada traukė darbas su žmonėmis – bendravimas, planavimas, motyvavimas. Todėl dinamiška prekybos sritis rodėsi patraukli, ir 2017 m. ji pasiryžo save joje išbandyti Vilniaus Bajorų rajono „Iki“ parduotuvėje. Iki tol Sandra dirbo administracinį darbą, tad šuolis į mažmeninę prekybą buvo tikras iššūkis. Tačiau ji greitai prisitaikė ir netrukus pakilo karjeros laiptais – tapo naujai atidarytos „Iki“ Visorių parduotuvės pamainos vadove.

Savo atsakingu darbu Sandra užsitarnavo kolegų pagarbą, kuri peržengė ir įmonės ribas. Sulaukusi pasiūlymo išbandyti save konkuruojančiame prekybos tinkle, ji ryžosi permainoms. „Man tiesiog paprasčiausiai knietėjo sužinoti, o kaip gi yra ten“, – atvirauja Sandra.

Tačiau po pusės metų ji suprato, kad naujoje darbovietėje jaučiasi nekaip: „Nebuvo man miela važiuoti į darbą, buvau pripratusi prie savo kolegų, prie aukštų „Iki“ reikalavimų, prie sklandžių „Iki“ procesų. Tiesiog pajaučiau, kad viskas kitaip, viskas priešingai nei „Iki“, ir man tai buvo nepriimtina“.

Įdomu tai, kad „Iki“ niekada nenuleido rankų dėl Sandros. „Gavau ne vieną pasiūlymą grįžti iš regiono vadovės. Ji mane kalbino, motyvavo, kad grįžčiau jau į vadovo poziciją, matė manyje perspektyvą. Iki šiol esu jai labai dėkinga, kad padėjo įsitikinti – į „Iki“ sugrįžti verta“, – pasakoja Sandra. Taip ji sugrįžo jau kaip parduotuvės vadovė, o vėliau pakilo į regiono vadovės pareigas.

Šiandien Sandra jau kuruoja parduotuves tiek Vilniuje, tiek už jo ribų. Jos darbo diena – bendravimas su parduotuvių vadovais, problemų sprendimas, rezultatų analizė. Ji norėjo iššūkių ir prasmingo darbo, o to čia tikrai netrūksta – kiekviena diena vis kitokia, nėra rutinos.  

„Asmeniškai didžiuojuosi, kad man pavyko pakilti karjeros laiptais – nuo skyriaus vedėjos iki regiono vadovės. Nežinia, kaip viskas būtų klojęsi, jei ne komanda. Darbo aplinka „Iki“ – palaikanti ir draugiška, visi kaip vienas kumštis. Vadovybė manyje įžvelgė potencialą, skatino mane patikėti, kad aš galiu. Tai ir įrodžiau, kad galiu“, – sako ji.

Sandra pastebi, kad tinklas per tuos metus smarkiai pasikeitė. Popierizmą išstumia automatizuoti procesai, įvairios programos stipriai palengvina kasdienines užduotis. Pasak jos, „Iki“ investuoja į darbuotojų darbo palengvinimą, ir tai labai jaučiasi kiekvienam komandos nariui.

Technologijos technologijomis, bet paklausta, kodėl tiek daug žmonių grįžta dirbti į „Iki“, Sandra nedvejodama atsako: „Kolektyvas. Mes, kaip vadovai, labai investuojame į patį darbuotoją, skiriame dėmesį, mokymus, siūlome įvairias papildomas naudas. Kai reikia žmogaus kokioms nors pareigoms, visų pirma žiūrime į savo darbuotojus – skatiname juos kilti karjeros laiptais. Ir žmonės dėl to net ir grįžta – nes jaučia, kad šioje darbovietėje jų savijauta yra kur kas geresnė nei kitoje“.

Kasdienis darbas – arčiau ir namų, ir širdies

Darjuš Dovkšos istorija „Iki“ tinkle prasidėjo dar prieš beveik du dešimtmečius, todėl per tiek metų jis buvo leidęsis ne į vieną profesinę kelionę, bet vis grįžo į „Iki“. Vyras atviras – kelis kartus buvo susiviliojęs įsidarbinti kitur. Tačiau ne visada naujas darbas reiškė geresnes sąlygas. 

„Istorija labai žmogiška. Gauni geresnį pasiūlymą – ir išeini. Bet tada matai, kad nors buvo žadėti priedai, jų nebegauni. Skaičiuoji, kiek sugaišti laiko, nes į kitą darbą tekdavo važinėti toli. Paskambinau atgal į „Iki“, pakalbėjom, man pasiūlė geresnes sąlygas, leido papildomai užsidirbti, o darbas – šalia namų, tai dėl to ir grįžau“, – paprastai aiškina Darjuš.

Jis džiaugiasi, kad darbas – arčiau ne tik namų, bet ir dūšios. Profesionalus mėsininkas mėgsta ir grilinti, todėl jis „Iki“ parduotuvėje ne tik pjausto, bet ir marinuoja, užsiima gamyba. „Iki“ šviežumui kelia itin griežtus reikalavimus, tad privalu kasdien užtikrinti aukštą kokybę. Jį motyvuoja darbas, turintis prasmę: „Mėgstu mėsininko darbą – man svarbu šviežumas ir kokybė. Smagu matyti, kad žmonės gauna gerai paruoštą produkciją“.

Darjuš nedaugžodžiauja, bet jo veiksmai kalba patys už save. Būdamas patenkintas darbu, jis „Iki“ yra rekomendavęs ir kitiems. Pvz., vienas jo atvestas žmogus čia jau sėkmingai dirba 10 metų.

„Geros darbo sąlygos, stabilus atlyginimas, galimybė užsidirbti papildomai, papildomas sveikatos draudimas, nemokamas maitinimas darbo metu, bet svarbiausia – komanda, – apie tai, kodėl žmonės grįžta dirbti į „Iki“, kalba Darjuš. – Sugrąžina pats kolektyvas. Pavyzdžiui, buvusi vadovė paskambina, pakalbina, paklausia, kaip sekasi, ir pakalbina grįžti. Esu ir aš pats paskambinęs ir paklausęs – ar priims atgal. Manau, kad svarbiausias dalykas – tas žmogiškasis ryšys, kuris lieka net ir išėjus iš darbo.“

Darbas, kuris prisitaiko prie darbuotojo

Šios dvi istorijos puikiai iliustruoja tai, ką „Iki“ Žmonių ir kultūros departamento vadovė Monika Milė akcentuoja naujoje kampanijoje „Sugrįžk dirbti į IKI“ – lankstumo ir individualaus požiūrio svarbą.

„Šiuolaikiniu darbuotoju privalu nuoširdžiai ir asmeniškai rūpintis, nes tik taip galima sukurti tvarius santykius. Todėl vis daugiau dėmesio skiriame ne tik papildomoms naudoms, bet ir siekiame geriau suprasti individualius kiekvieno poreikius – kuri darbo pozicija geriausiai atitinka įgūdžius, karjeros siekius, laisvo laiko poreikius“,  – teigia M. Milė.

„Iki“ nebijo darbuotojų, kurie išbandė kitą darbdavį – priešingai, tokiems žmonėms suteikiama galimybė grįžti su nauja patirtimi ir motyvacija. Kaip rodo Sandros ir Darjušo istorijos, kai darbuotojai grįžta, jie tai daro su aiškiu supratimu, ko tikisi ir ko ieško savo profesiniame kelyje. O svarbiausia – jie žino, kad „Iki“ yra pasiruošę prisitaikyti prie kintančių gyvenimo aplinkybių, ar tai būtų karjeros ambicijos, ar paprasčiausias noras dirbti arčiau namų.

Pernai į „Iki“ sugrįžo net 568 žmonės, 468 iš jų – į parduotuves. Visi jie pasirinko grįžti, nes čia rado stabilumą, pagarbą, galimybę augti ir komandą, kuria gali pasitikėti. „Bumerango“ efektas „Iki“ tinkle – ne atsitiktinumas, o tikslingos ir nuoseklios darbuotojų politikos rezultatas. Tik darbdavys, kuris tikrai rūpinasi savo komandos nariais, gali didžiuotis, kad buvę darbuotojai renkasi sugrįžti.

„Iki“ darbas – tai darbas arčiau tavęs. Prisijunk prie komandos ir tu. Dėl darbo galimybių kreipkis sau patogiu būdu: