Rugsėjo pirkinių krepšelis: kokias naujas tendencijas mato prekybininkai?

Rugsėjo pirkinių krepšelis: kokias naujas tendencijas mato prekybininkai?

2020-10-05

Besikeičiantys sezonai natūraliai koreguoja lietuviams įprastus vartojimo įpročius ir pirkinių krepšelius. Vasaros metu dažno gyventojo pirkinių sąraše atsiranda tokie produktai kaip ledai, sezoniniai vaisiai ir daržovės. Remiantis prekybos tinklo „Iki“ duomenimis, šiųmetinis rugsėjo pirkinių krepšelis pasižymėjo ir anksčiau nebūdingomis tendencijomis.

Auga susidomėjimas sriubomis iš skardinės

Pieno produktai, daržovės ir nealkoholiniai gėrimai – šie produktai, anot Vaidos Budrienės, „Iki“ komunikacijos vadovės, dominavo rugsėjo pirkinių krepšelyje. Ne ką mažiau pirkėjai įsigydavo duonos, alaus, vaisių, šaldytų produktų ir dešros gaminių.

„Mūsų duomenys rodo, kad pirmąjį rudens mėnesį taip pat itin išaugo tokių produktų kaip medus, žirniai, kukurūzai ir alyvuogės paklausa. Beje, įdomus pastebėjimas – rugsėjį stipriai išaugo sriubos iš skardinės pardavimai. Spėjame, kad natūraliai pasikeitęs gyvenimo ritmas – grįžimas į darbus ofisuose, mokyklas – koreguoja kasdienius įpročius. Gyventojai nori ne vien skanių, bet ir greitai paruošiamų patiekalų“, – sako V. Budrienė.

Pasak jos, į akis krenta ir mažesnis klientų susidomėjimas siūlomu vaisių asortimentu. Tačiau tai yra įprasta, nes šiuo laiku pirkėjai jų nemažai turi savų.

Kaukių ir dezinfekcinio skysčio paklausa – dinamiška

Jau kurį laiką Nacionaliniam visuomenės sveikatos centrui (NVSC) informuojant apie daugiau nei 100 kasdien patvirtinamų koronaviruso atvejų, V. Budrienė sako, kad kol kas pirkėjai panikos nejaučia ir įsigyti būtinųjų apsaugos priemonių neskuba.

„Vertinant atskirus mėnesius, aukščiausi prevencinių prekių pardavimai fiksuoti balandį. Vėliau jie kiek mažėjo. Rugpjūtį, pamažu augant užsikrėtusiųjų skaičiui, kaukių ir dezinfekcinio skysčio buvo nuperkama daugiau. Ir, nors rugsėjį fiksavome sumažėjusią šių priemonių paklausą, spalį tikimės augimo. Siekiame, kad sumažintos prevencinių priemonių kainos padidintų jų prieinamumą ir užtikrintų kuo didesnį pirkėjų saugumą“, – sako „Iki“ komunikacijos vadovė.

Kovą šalyje paskelbus karantiną ilgo galiojimo prekių pardavimai „Iki“ parduotuvėse augo kartais. Gausiai pirkta tokių produktų kaip kruopos, makaronai, konservuotos daržovės, mėsos ir žuvies konservai, taip pat tualetinis popierius, muilas ir kitos higienos priemonės. Vis dėlto, anot V. Budrienės, rugsėjį panašių tendencijų nepastebėta.

„Pirkėjai, greičiausiai, panikos dar nejaučia ir dėl to neskuba įsigyti ilgo galiojimo produktų. Be to, karantino metu užtikrintas sklandus šių prekių tiekimas nuramino klientus, kad parduotuvių lentynose jų tikrai nepritrūks ir rudenį“, – sako ji.