Prekybos tinklo „Iki“ pajamos pernai augo 8 proc., investicijoms skirta beveik 50 mln. Eur
IKI Lietuva, UAB pajamos 2023 metais siekė 886,8 mln. eurų. Tai 8 proc. daugiau, lyginant su 2022-aisiais. Apyvartos augimą lėmė intensyvi plėtra ir parduotuvių rekonstrukcijos, atnaujinta ir patraukli pirkėjams lojalumo programa, naujas prekės ženklo pozicionavimas bei komunikacija. Kaip ir kasmet, didelis fokusas išlaikytas investicijoms į inovacijas, kurios efektyvina veiklą ir gerina apsipirkimo patirtį klientams.
„Praėję metai buvo dosnūs iššūkių prasme. Tebesitęsiantį geopolitinį nesaugumą lydėjo ne tik visuomenės, verslo nerimas, bet ir dar ilgą metų dalį nesitraukusi infliacija, o metų pabaigoje prasidėjusi defliacija. Tai lėmė itin įtemptą konkurencinę kovą, ir metiniai finansiniai rezultatai rodo, kad pasirinkome teisingą taktiką. Kovodami dėl kiekvieno pirkėjo aktyviai ieškojome būdų mažinti prekių kainas, skelbėme agresyvias nuolaidas, plėtėme privačių prekės ženklų asortimentą. Didelio pasisekimo sulaukė naujoviška ir dvejus metus kruopščiai kurta atnaujinta lojalumo programa, kuri pirkėjams suteikia dar daugiau ir įvairesnių naudų. Viskas tam, kad mūsų klientai galėtų daugiau sutaupyti nedarydami nuolaidų kokybei“, – sako Nijolė Kvietkauskaitė, „IKI Lietuva“ generalinė direktorė.
Šalia to, pasak jos, „Iki“ nė žingsnio nenukrypo nuo pagrindinio uždavinio – dar didesnio patogumo pirkėjams. Tą įkūnija ir pernai atnaujintas prekių ženklo pozicionavimas bei šūkis – „Arčiau tavęs“.
„Metai buvo stiprūs plėtros prasme, visoje šalyje investavome į naujas parduotuves ir jau pamėgtų atnaujinimą. Pristatėme naują parduotuvių koncepciją, suvienodinome formatus, kad apsipirkimo patirtis būtų dar geresnė. Ir toliau išlaikėme lyderystę diegiant inovacijas rinkoje – vis dar esame vieninteliai, kurie Lietuvoje yra atidarę visą parą veikiančias autonomines parduotuves, ir jų skaičių auginome. O sprendimas pirkinių pristatymą judriose Vilniaus gatvėse patikėti autonominiams automobiliams tapo naujos eros atskaitos tašku visai rinkai. Robotai-kurjeriai tapo pirmaisiais Europoje, kurie centrinėse miesto gatvėse eisme dalyvavo kaip visateisės transporto priemonės. Tokie intensyvūs metai liudija, kad esame pasiryžę dėti visas pastangas, kad dinamiškoje konkurencinėje kovoje didžiausi laimėtojai būtų pirkėjai“, – sako N. Kvietkauskaitė.
Bendrovės grynasis pelnas pernai buvo 15,39 mln. eurų. Investicijoms skirta bendra suma 2023-aisiais siekė daugiau nei 48 mln. eurų.
Apie 19 mln. eurų sudarė investicijos į plėtrą ir parduotuvių rekonstrukcijas. „Iki“ 2023 metais atidarė 6 visiškai naujas parduotuves, modernizavo dar 11 visoje šalyje. Aktyviai plečiamas ir visą parą veikiančių autonominių parduotuvių tinklas – atidarius dar 3, jų skaičius Vilniuje išaugo iki 5.
14 mln. eurų buvo investuota į efektyvumo projektus, tokius kaip elektroninių etikečių plėtra ir savitarnų kasų diegimas. Apie 1 mln. eurų skirti tvarumo projektams – saulės panelių, modernių ir energiją taupančių šaldytuvų durų įrengimui. Dar 14 mln. eurų investicijų skirti kitiems atnaujinimams ir projektams.
Bendros „Iki Lietuva“ grupės, kuriai priklauso ir prieš kelerius metus įsigytas prekių pristatymo startuolis „LastMile“, pardavimo pajamos pernai taip pat augo ir siekė 887,64 mln. eurų. „LastMile“ 2023 metais pasiekė 252 tūkst. eurų bendrąjį pelną.
Įvertinus 2023-ųjų veiksmus, šių metų pradžioje prekybos tinklas dar kartą buvo įvertintas ir prestižiškiausiu „Top Employer 2024 Lietuva“ sertifikatu. Geriausio darbdavio įvertinimą „Iki“ pelnė už visokeriopą rūpinimąsi darbuotojais – nuolatinį darbo sąlygų gerinimą, siūlomas naudas, karjeros augimo galimybes ir nenutrūkstamai kuriamą palankią darbo aplinką.
Tarptautinei „Rewe“ grupei priklausantis prekybos tinklas „Iki“ Lietuvoje veikia nuo 1992 metų. Turėdamas 243 parduotuves visoje Lietuvoje, „Iki“ yra vienas didžiausių mažmeninės prekybos tinklų. Tarp didžiausių šalies darbdavių esanti bendrovė yra įdarbinusi apie 5,5 tūkst. darbuotojų. Prekybos tinklas kartu su „Pixevia“ Vilniuje atidaręs penkias autonomines parduotuves su „Iki“ prekių ženklu. Prekybos tinklas taip pat valdo prekių pristatymo į namus startuolį „LastMile“ ir nuosavo prekės ženklo elektroninę parduotuvę.