Prekybos tinklas „Iki“ paskelbė pirmąją tvarumo ataskaitą ir įvardijo 5 svarbiausius pasiekimus

2023-08-02
Prekybos tinklas „Iki“ paskelbė pirmąją tvarumo ataskaitą ir įvardijo 5 svarbiausius pasiekimus

Prekybos tinklas „Iki“ toliau tvirtai siekia pažangos tvarumo srityje – visuomenei pristato pirmąją tvarumo ataskaitą. Ši išsiskiria tuo, kad į ją „Iki“ įtraukė edukacinius elementus ir ne tik atsiskaito, ką yra pasiekusi, bet ir visiems suprantamai paaiškina, kodėl tai yra svarbu.

„Visą „Iki“ veiklą grindžiame tvarumo principais ir esame išsikėlę ambicingus tikslus šioje srityje, todėl atėjo laikas atidžiai įvertinti savo pažangą. Esame jau daug nuveikę, ir ši ataskaita parodo nuoširdžių mūsų komandos pastangų rezultatus“, – sako „IKI Lietuva“ generalinė direktorė Nijolė Kvietkauskaitė. Ji taip pat primena, kad nepaisant to, kas jau nuveikta, visada galima padaryti daugiau ir geriau, tad savo dėmesį bendrovė ir toliau sutelks į sritis, kuriose gali daryti didžiausią poveikį tvariam vystymuisi.

Ryškiausi pasiekimai 

Pirmoje bendrovės tvarumo ataskaitoje apžvelgiamos IKI grupės („IKI Lietuva“ ir „Greituolis“, savininkas „LastMile“) 2022-ųjų tvarumo veikla, taip pat pristatoma, kas šioje srityje jau yra nuveikta. 

„Suprantame, kad dar laukia ilgas kelias, bet džiaugiamės žengę pirmąjį žingsnį. Rengdami šią ataskaitą net patys nustebome, kiek daug projektų įgyvendinama mūsų iniciatyvių darbuotojų dėka“, – sako „Iki“ strategijos vystymo ir tvarumo vadovas Kęstutis Vaškevičius.

Jis tarp svarbiausių bendrovės pasiekimų tvarumo srityje mini tai, kad jau 87 proc. bendrovės sunaudotos energijos pagaminta iš atsinaujinančių energijos šaltinių, o 2019–2022 metais 1-os ir 2-os srities emisijas pavyko sumažinti net 49 proc. Vien 2022 m. į tvarumo projektus investuota 2 mln. Eur.

Be to, „Iki“ buvo pirmas iš didžiųjų prekybos tinklų, pradėjęs remti „Maisto banką“, ir iki šiol yra didžiausias jo rėmėjas – pernai „Maisto bankui“ perduotų produktų vertė siekė 6 mln. eurų. Dar 100 tūkst. Eur paaukota kitoms organizacijoms.

Aplinkai draugiški produktai – nauda ir gamtai, ir pirkėjams 

Vienas iš pagrindinių „Iki“ darnaus vystymosi įsipareigojimų yra aplinkai draugiškų produktų asortimentas. Įmonė ypač didelį dėmesį skiria aukščiausiems kokybės standartams, turi 26 žingsnių kokybės kontrolės procesą privataus ženklo produktams. 

Aukštų standartų atitikimą padeda užtikrinti ir puoselėjami stiprūs ryšiai su tiekėjais – pernai net 86 proc. pirkimų biudžeto buvo skirta vietiniams tiekėjams. Glaudus bendradarbiavimas Lietuvos pirkėjams atneša ir inovacijų – 2022 m. „Iki“ užmezgė tvarią partnerystę su startuoliu „Leafood“, kuris yra vertikaliojo žemės ūkio pradininkas Lietuvoje, įnešęs tvarių pokyčių į šalies žemės ūkį. 

„Mums rūpi ir sveikesni vartotojų įpročiai, todėl prie jų formavimo prisidedame kruopščiai kurdami produktus, kurie yra be priedų ir kitų kenksmingų medžiagų. Aukšti standartai lemia tai, kad „Iki“ garsėja privačių prekių ženklų, tokių kaip „Clever“, „IKI Ūkis“, „IKI Gourmet“, „GRILL party ir kitų, produktų kokybe bei patrauklia kaina. Pirkėjų palankumą įrodo ir statistika – 2022 m. privačių prekių ženklų produkcija sudarė 18,2 proc. visų „Iki“ pardavimų“, – pastebi K. Vaškevičius.

Rekordiniai energijos vartojimo metai 

Nepaisant to, kad „Iki“ išplėtė savo parduotuvių tinklą nuo 227 parduotuvių 2019 m. iki 237 parduotuvių 2022 m., bendras energijos (elektros ir dujų) vartojimas sumažėjo 14 proc., energijos intensyvumas – 14 proc., o elektros energijos vartojimas parduotuvėse – 23 proc. 

„Įgyvendiname įvairias energijos efektyvumo iniciatyvas, tokias kaip vėdinimo ir kondicionavimo, šaldymo, pastatų valdymo sistemų, šildymo siurblių, LED apšvietimo diegimas. Tai lėmė, kad 2022–ieji tapo rekordiniais energijos vartojimo atžvilgiu – jos suvartota dar mažiau nei 2020 m., kai visos šalies mastu buvo taikomi COVID-19 pandemijos apribojimai. Tokia pažanga rodo, kad mūsų taikomos priemonės pasižymi aukštu efektyvumu“, – sako K. Vaškevičius.

Lygiagrečiai „Iki“ vykdo ir intensyvią atsinaujinančiųjų išteklių energijos plėtrą – pernai sumontavo 8 saulės jėgaines ant objektų, įdiegė elektromobilių krovimo stoteles šalia 23 parduotuvių. Šiemet apsukos šiuose projektuose taip pat nemažės – savo eilės laukia dar 20 parduotuvių.

Atliekos virsta maišeliais, biokuru ir mašinų detalėmis

Ataskaitoje primenama, kad „Iki“ neišmeta maisto atliekų į sąvartyną. Pasibaigus gaminių galiojimo laikui, atliekos surenkamos iš parduotuvių ir galiausiai jėgainėse virsta šilumos, elektros energija, taip pat ekologiškomis trąšomis.

„Atsakingas medžiagų ir atliekų tvarkymas tuo nesibaigia. Pavyzdžiui, visi plastikiniai pirkinių maišeliai, kuriuos pirkėjai gali rasti prie kasų, yra pagaminti iš kasdienėje „Iki“ veikloje susidariusių plastiko atliekų. Dalis plastiko atliekų virsta automobilių detalėmis, o panaudotas aliejus – biokuru. Esame dėkingi mūsų partneriams, kurių dėka galime įgyvendinti šias žiediškumo iniciatyvas, – sako K. Vaškevičius. – Taip pat aktyviai mažiname ir popieriaus naudojimą, diegdami elektronines lentynų etiketes, mažindami popierinius lankstinukus ir siūlydami „Iki“ popierinius maišelius panaudoti antrąkart – į juos vynioti kalėdines dovanas.“

Be to, 2022 m. buvo įgyvendintos dvi svarbios pakuočių iniciatyvos: kaip tvari alternatyva lengviesiems plastikiniams maišeliams, atsirado daugkartiniai vaisių ir daržovių maišeliai, o iš privataus prekių ženklo gaminių buvo pašalinti sunkiai perdirbamo juodojo plastiko padėklai.

Visiems darbuotojams – papildomas sveikatos draudimas

„Rūpestis savo darbuotojais – neatsiejama „Iki“ kasdienės veiklos dalis. Šioje srityje veikiame ypač plačiai, kad kurtume visokeriopą komandos gerovę. Papildomą sveikatos draudimą, universalų atlygio ir naudų paketą bei karjeros galimybes suteikiame visiems darbuotojams, rūpinamės lyčių lygybe vadovaujančiose pareigose (2022 m. pusę aukščiausio lygio vadovų pozicijų užėmė moterys), smurto prevencijos ir lygių galimybių užtikrinimu. Taip pat didelį dėmesį skiriame jautrių visuomenės grupių integracijai – prie „Iki“ komandos prisijungia ir nuo karo bėgantys ukrainiečiai, ir nuteistosios iš Panevėžio moterų kalėjimo“, – sako K. Vaškevičius.

Pozityvius „Iki“ veiklos rezultatus gali pajusti kone kiekvienas. 2022 m. „Iki“ skyrė virš 53 mln. Eur svarbioms infrastruktūros investicijoms, visų pirma – naujų parduotuvių atidarymui. 

„Šios investicijos neš naudą vietos bendruomenėms, suteiks naujų darbo galimybių, skatins ekonominę veiklą ir gerins vietos infrastruktūrą. Jos taip pat pagerins mūsų klientų apsipirkimo patirtį erdvesnėse parduotuvėse su geresniu apšvietimu ir platesniu tiekėjų produktų pasirinkimu“, – pažymi „Iki“ strategijos vystymo ir tvarumo vadovas K. Vaškevičius.

„Iki“ tvarumo ataskaitą už 2022 m. galite pamatyti čia: https://iki.lt/tvarumas/.