Pokyčiai mitybos racione: renkasi brandintą jautieną, užaugintą Lietuvoje
„Pastaruoju metu jautienos suvartojimas šalyje išties auga, nors vis dar yra žemesnis nei Vakarų Europos valstybėse. Vienam gyventojui Lietuvoje per metus šiandien tenka maždaug 6 kg suvartojamos jautienos, nors dar visai neseniai šis skaičius siekė vos 5,4 kg. Be to, jei anksčiau gyventojai daugiausiai vartojo jautienos subproduktus, tai šiandien vis dažniau renkasi kokybišką jautienos mėsą“, – sako šviežios ir brandintos mėsos gamybos ir prekybos bendrovės „Agaras“ komercijos direktorė Daina Butėnė.
Anot D. Butėnės, brandinta jautiena sparčiausiai populiarėja tarp didžiųjų šalies miestų gyventojų, o šią mėsą jie dažniausiai pamėgsta dėl skonio ir maistinių savybių, kurios yra naudingos žmogaus organizmui. Be to, mėsos vartojimo įpročius, D. Butėnės teigimu, lietuviai neretai pakeičia pakeliavę po užsienį, pažinę kitų šalių virtuves, kur jautienai dažnai tenka svarbus vaidmuo.
D. Butėnei antrina prekybos tinklo IKI viešųjų ryšių vadovė Berta Čaikauskaitė, kurios teigimu, gaminti maistą iš brandintos jautienos Lietuvoje jau tampa netgi savotiškai madinga, todėl vis dažnesnis pirkėjas renkasi būtent šią mėsą.
„Anksčiau galbūt dar vyravo tam tikri mitai, kad jautieną yra sunku skaniai paruošti – neva ši mėsa yra kieta ir reikalauja ypatingo paruošimo. Vis tik kokybiška brandinta jautiena yra tikrai minkšta, išraiškingo skonio ir lengvai paruošiama. Tuo patys jau kurį laiką įsitikina ir tai vertina vis daugiau pirkėjų, kurie ieško išskirtinio skonio mėsos. Smarkiai auganti paklausa paskatino į mūsų parduotuvių mėsos asortimentą įtraukti ir atskirą kokybiškos brandintos jautienos gaminių liniją, kuri iš karto susilaukė populiarumo“, – sako B. Čaikauskaitė.
Prekybos tinklo atstovė pasakoja, kad brandintą jautieną lietuviai dažniausiai renkasi didkepsniams, gurmaniškiems troškiniams ar sriubai ruošti.
Anot B. Čaikauskaitės, lietuviams šiandien vis svarbesnė ne tik mėsos kokybė, bet ir tai, kad jų vartojama produkcija būtų gaminama atsakingai bei ekologiškai, užtikrinant ir gyvulių gerovę.
Prekybos tinklui brandintą jautieną teikiančios įmonės atstovės teigimu, būtent tvarios plėtros principams ir aukštai kokybei gaminant mėsos produkciją bendrovėje yra skiriamas didžiausias dėmesys, o jautiena čia yra brandinama ne mažiau kaip trisdešimt dienų.
„Visa į parduotuves keliaujanti jautienos produkcija yra gaminama laikantis itin aukštų „Baltic Grassland Beef“ projekto, prie kurio esame prisijungę, reikalavimų. Šie reikalavimai yra susiję su gyvulių kilme, auginimu ir laikymu bei pašarų naudojimu. Tai reiškia, kad galvijai yra auginami kuo arčiau natūralių gamtos sąlygų, pasikliaunant vietos ekosistema ir ją tausojant. Galvijų mitybos pagrindą sudaro motinos pienas, kurį vėliau papildo šėrimas žole, žoliniais pašarais ir pašarais užaugintais ūkyje. Auginant gyvulius nenaudojami jokie sintetiniai ar cheminiai priedai, genetiškai modifikuoti pašarai ir soja“, – sako D. Butėnė.