Natūralių sulčių ir glotnučių mada – kokius skonius renkasi lietuviai?

Natūralių sulčių ir glotnučių mada – kokius skonius renkasi lietuviai?

2018-11-10

Pirmenybė – natūralumui ir egzotikai

Prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadovė Berta Čaikauskaitė sako, kad šaltai spaustų ir nepasterizuotų sulčių pardavimai per paskutinius metus išaugo net 40 proc. Tokių sulčių asortimentas ir skonių pasirinkimas parduotuvėse taip pat gerokai prasiplėtė.

„Jei anksčiau didelio dėmesio sulčių sudėčiai ir pagaminimo būdui pirkėjai neskirdavo, tai šiandien dažnai būtent tai tampa pagrindiniu kriterijumi renkantis gaiviuosius gėrimus. Be to, dar prieš keletą metų daugiausiai buvo renkamasi ir keleto pagrindinių sulčių skonių – apelsinų, obuolių, pomidorų, multivitaminų. Dabar gi ieškoma ir labiau egzotinių, tropikų vaisių skonių. Įdomu, kad jie populiarūs išlieka ir šaltuoju metų laiku – matyt tokios sultys ne tik papildo vitaminų atsargas, bet ir mintimis bent trumpam nukelia į šiltus kraštus“, – pastebi B. Čaikauskaitė.

B. Čaikauskaitės teigimu, šiuo metu tinklo parduotuvėse prekiaujama iš viso 11 rūšių šalto spaudimo nepasterizuotų sulčių, o pati populiariausia iš jų – mangų ir pasiflorų sulčių kokteilis. Taip pat mėgiamos melionų, mangų ir ananasų sultys, žalieji, raudonieji ir geltonieji sulčių kokteiliai bei žalieji kokteiliai su avokadais. Be jų, pirkėjai noriai renkasi kivių ar braškių ir bananų sulčių kokteilius, šalto spaudimo nepasterizuotas šviežias apelsinų ar aviečių, kriaušių ir obuolių sultis bei kokosų ir ananasų vaisių kokteilius.

Nenaudoja priedų ir konservantų

Vienas iš natūralių šalto spaudimo sulčių prekės ženklo „SUN365“ įkūrėjų Algirdas Zabarauskas taip pat sako, kad Lietuvos vartotojai sekdami sveikos mitybos tendencijomis vis labiau vertina sulčių šviežumą, kokybę ir maistines savybes, stengiasi rinktis produktus be dirbtinių priedų bei konservantų.

„Gyventojai šiandien jau nori turėti galimybę šalto spaudimo sulčių, sulčių kokteilių – vadinamųjų glotnučių – pasigaminti ne tik namuose ar nusipirkti sulčių baruose, bet įsigyti ir parduotuvėse. Mūsų tikslas – tokią galimybę jiems suteikti. Tikrai drąsiai galima teigti, kad žmonės Lietuvoje jau vertina šviežius produktus, noriai renkasi gaminius iš egzotinių vaisių. Kartu vartotojai supranta, kiek reikia įdėti pastangų, kad buteliuke atsidurtų ir parduotuves pasiektų tinkamai prinokęs reikiamos rūšies mango vaisius ir tai būtų padaroma nenaudojant jokių konservantų“, – sako A. Zabarauskas.

A. Zabarauskas pasakoja, kad šalto spaudimo sultys yra gaunamos vaisius spaudžiant lėtaeigėmis sulčiaspaudėmis. Taip išspaudžiamos sultys neįkaista, kaip kad nutinka naudojant centrifūgines sulčiaspaudes. Dėl to šalto spaudimo sultyse išsaugoma iki penkių kartų daugiau maistingų medžiagų. Be to, anot A. Zabarausko, labai svarbu, kad po spaudimo sultys nėra virinamos – tai leidžia išlikti visoms maistinėms, skonio ir kvapo savybėmis.

Peršalimų sezonu ginkluojasi imbierų „šūviais“

„Šiuo metu vartotojams Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje siūlome iš viso 17 rūšių sulčių ir sulčių kokteilių. Lietuvoje populiariausios yra mangų ir kitų egzotinių skonių sultys. Šaltėjant orams, kuomet pradeda pulti ligos ir peršalimai, daug dėmesio susilaukia mūsų imbiero sveikatos „šūviai“ – maži 60 ml talpos buteliukai su šaltai spaustos imbiero šaknies ir prinokusios citrinos kokteiliu, stiprinančiu imunitetą. Be to, pastebime, kad iš karto po Naujųjų metų populiaresnė tampa mūsų vienos dienos „Detox“ programa, kurią sudaro 5 skirtingi sulčių kokteiliai“, – sako A. Zabarauskas.

A. Zabarauskas pasakoja, kad mintis sukurti natūralių šalto spaudimo sulčių liniją trims jos įkūrėjams kilo prieš penkerius metus, o tai padaryti paskatino tokios produkcijos šalies rinkoje trūkumas.

„Tuo metu parduotuvėse buvo galima rasti tik įprastų sulčių pakeliuose, kurių dauguma buvo su pridėtiniu cukrumi ir kitais priedais. Kadangi patys puoselėjame sveiką mitybą nuo mažens, todėl norėjosi pasiūlyti žmonėms patogiausia forma gauti šviežius vaisius ir daržoves. Taip pradėję nuo keturių rūšių sulčių šiandien siūlome keliolika skirtingų produktų, kuriuos atranda vis daugiau vartotojų“, – sako A. Zabarauskas.