Metų pradžia pirkėjų krepšeliuose: daugiau vietos sveikiems įpročiams

2017-04-27
Metų pradžia pirkėjų krepšeliuose: daugiau vietos sveikiems įpročiams

„IKI pirkėjo krepšelį“ sudaro 22 bazinės prekių kategorijos, kurių pokytis įvertinamas kas ketvirtį. Pirmąjį šių metų ketvirtį didžiausią dalį jame sudarė daržovės ir vaisiai (11,87 proc.), pieno produktai (11,68 proc.) ir bakalėja (10,24 proc.). Lyginant su 2016 m. pabaiga, labiausiai didėjo vaisių ir daržovių bei pieno produktų dalis pirkėjo krepšelyje.

 

Didžiausias neigiamas pokytis buvo užfiksuotas saldumynų, namų apyvokos daiktų ir alkoholio kategorijose. Pasak IKI viešųjų ryšių vadovės Bertos Čaikauskaitės, alkoholio kategorijos dalies mažėjimą didžiąja dalimi lėmė ilgalaikiai veiksniai.

 

„Kovo antroje pusėje ėmė augti alkoholinių gėrimų kainos dėl didėjančio akcizo, tačiau didelės įtakos prekybai pirmąjį ketvirtį tai nepadarė. Geriausiai įvertinti kainų šuolio pasekmes galėsime tik vasarą. Nepaisant to, alkoholio pardavimai mažėja nuolat. Galime sakyti, kad ir šiam metų laikui neįprastai padidėjusį nealkoholinių gėrimų populiarumą sąlygojo kintantys pirkėjų prioritetai“, – teigia IKI atstovė.

 

Tyrėjai pastebi, kad daržovių ir vaisių paklausos augimas susijęs su sezoniškumu, kai žmonėms šaltuoju laikotarpiu reikia daugiau energijos ir vitaminų, o pieno produktų dalies didėjimas – su išaugusiu šių gaminių pasirinkimu. Stebėdami pirkėjų prioritetus, tiek gamybos įmonės, tiek prekybininkai įvairina asortimentą, siūlydami įdomesnių produktų.

 

„IKI pirkėjo krepšelis“ taip pat atskleidė, kad vartotojams metų pradžia buvo lengvesnė, nes lyginant su paskutiniuoju praėjusių metų ketvirčiu, bendra pirkėjo krepšelio kaina šiek tiek mažėjo.

 

„IKI pirkėjo krepšelis“ skaičiuojamas kiekvieną metų ketvirtį. IKI ekspertai pastebi, kad antro pagal dydį prekybos tinklo Lietuvoje klientų pasirinkimai atspindi bendras šalies vartojimo tendencijas, todėl nuspręsta periodiškai stebėti ir pristatyti visuomenei svarbiausius pokyčius. Siekiama, kad „IKI pirkėjo krepšelis“ ilgainiui taptų patikimu instrumentu identifikuoti ne tik trumpalaikius svyravimus rinkoje, bet ir ilgalaikes vartojimo tendencijas.