„Maisto banko“ akcija kvies nenusigręžti nuo vargstančiųjų

2020-10-21

Spalio 23–24 d. po pertraukos vyks jau tradicija tapusi „Maisto banko“ akcija. 50 miestų gyventojai „Iki“ parduotuvėse bus kviečiami padėti nepritekliuje gyvenantiems žmonėms jiems skiriant paramą maisto produktais. Nevyriausybinės organizacijos atstovė teigia, kad laukiama aktyvaus gyventojų įsitraukimo, kadangi sudėtinga situacija dėl COVID–19 plitimo skaudžiausiai veikia skurstančius asmenis. 

Tikimasi gausios paramos

Miglės Petronytės, „Maisto banko“ komunikacijos vadovės, teigimu, savaitgalį organizuojamos akcijos svarba – kaip niekada didelė. Dėl pavasarį daugelį netikėtai užklupusios pandemijos neįvyko planuota akcija, kurios metu įprastai būdavo surenkama apie 240 tonų ilgiau galiojančių maisto produktų.

Kaip ir kasmet, šiemet iniciatyvoje dalyvauja keli šimtai nevyriausybinių organizacijų, kurios žmonių paaukotus ilgo galiojimo produktus perduos sunkiausiai gyvenantiems žmonėms. 

„Reikia pripažinti, kad dabartinė situacija yra išties neraminanti – augantis virusu užsikrėtusių žmonių skaičius, besiplečiantys nauji židiniai gali priversti planus koreguoti paskutinę minutę. Visgi šiuo metu planuojame, kad akcija vyks 69 Lietuvos miestuose ir miesteliuose. Žmones prašome būti bendruomeniškus ir pagal galimybes bent kažkiek prisidėti prie gausesnio nepritekliuje gyvenančių žmonių stalo. Paaukotas vienas maisto produktas skurstančiam žmogui gali būti be galo svarbus“, – sako M. Petronytė.

Aukojama maisto krepšeliais

Organizacijos komunikacijos vadovė atkreipia dėmesį į kintančius žmonių, aukojančių maisto produktus, įpročius. 

„Pastebime, kad aukojimų kiekis nuolat kažkiek didėja, be to, žmonės pradeda aukoti nebe pavienius maisto produktus, bet krepšeliais. Tai reiškia, kad nuperkama ne vien makaronų ar kokių kruopų, bet šalia ir, pavyzdžiui, pomidorų padažo, aliejaus, konservų. Tokia tendencija yra išties džiuginanti, nes skurdžiau gyvenantys žmonės vėliau gali valgyti įvairesnį maistą, iš jo ne vien pasisotinti, bet ir juo mėgautis“, – pasakoja M. Petronytė.

Pasak jos, pastebima, kad aukojamų produktų kokybė tampa vis geresnė. 

„Akivaizdu, kad žmonėms tampa svarbu ne vien pats aukojimo faktas, bet šiuo poelgiu yra apmąstoma – ar aš pats norėčiau tą produktą valgyti? Ar norėčiau juo pasidalinti su sau brangiu žmogumi? Toks žmonių sąmoningumas teikia vilčių, kad ir toliau skurstantys gyventojai bus nepamirštami, priešingai – rūpinamasi jų gerove“, – teigia ji.

Į pagalbą – „Iki“ darbuotojai

Prekybos tinklas „Iki“ – pirmasis ir didžiausias „Maisto banko“ rėmėjas – šiais metais pirkėjus kviečia aukoti 117 tinklo parduotuvių visoje šalyje. Pasak Nijolės Kvietkauskaitės, „Iki“ valdančios bendrovės „Palink“ generalinės direktorės, tikimasi, kad penktadienį ir šeštadienį vyksianti akcija bus kaip niekada aktyvi.

„Suprantame, kad atšaukta kovą turėjusi vykti akcija palietė daugelį, liūdniausia, kad tai – pažeidžiamiausi visuomenės atstovai, kuriems kiekviena auka reiškia daugiau ar mažiau sotų dienos valgį. Tikimės, dabar vyksiančios iniciatyvos metu žmonės supras tai ir noriai pasidalins įsigytu ilgo galiojimo produktu“, – sako N. Kvietkauskaitė. 

Siekiant pritraukti kiek įmanoma daugiau aukų, šiemet „Maisto banko“ savanoriams padės ir „Iki“ darbuotojai. Jie, anot N. Kvietkauskaitės, kartu dalins lankstinukus, ragins pirkėjus dalyvauti akcijoje ir aukoti būtinuosius maisto produktus.

„Didžiuojamės, kad pas mus dirbantys žmonės yra ne vien geri darbuotojai, bet ir žmonės, norintys pagelbėti siekiant kilnaus tikslo. Gausesnis aukoti agituojančių žmonių ratas sudarys galimybes pakalbinti daugiau pirkėjų, pasidalinti aktualia informacija, kodėl verta aukoti, bei užtikrins sklandžią akcijos eigą“, – sako „Palink“ generalinė direktorė.

Pagalba stokojantiems – kiekvieno misija

Anot M. Petronytės, tokios akcijos kaip ši tik parodo, kad nevyriausybinių organizacijų (NVO) ir įvairių verslo sektorių atstovų bendradarbiavimas teikia abipusę naudą.

„Džiaugiamės galėdami bendradarbiauti ir norimų rezultatų siekti kartu. Dauguma problemų, kurios mums aktualios – maisto švaistymas, jo efektyvus suvartojimas, taip pat parama maisto stokojantiems žmonėmis – gali būti sprendžiamos ir įgyvendinamos tik veikiant kartu su socialiai atsakingais verslais“, – sako ji.

„Maisto banko“ komunikacijos vadovei antrina ir N. Kvietkauskaitė. Pasak jos, jau 11 metų trunkantis organizacijos ir „Iki“ bendradarbiavimas siejasi su įmonei svarbiomis vertybėmis.

„Mūsų vienos didžiausių vertybių yra būti socialiai atsakingiems ir etiškiems. Prisidėdami prie tokių akcijų kaip ši jaučiame šias vertybes realiai praktikuojantys, kartu taip prisidedame prie pridėtinės vertės kūrimo platesnei visuomenei. Tikimės, kad šiais metais įsitraukiantys darbuotojai bus tik dar vienas žingsnis, stiprinantis glaudų bendradarbiavimą su socialiai orientuotomis organizacijomis“, – sako ji.Pasak N. Kvietkauskaitės, per praeitus metus „Iki“ tinkle buvo paaukota 3540 tonų maisto, jo vertė – 7 mln. eurų. Iš viso tinkle surenkama maždaug 45 proc. maisto, kuris per „Maisto banką“ pasiekia skurdžiausiai gyvenančius Lietuvos žmones.