Lietuviai vertina visą parą veikiančias parduotuves: atskleidė, ką perka naktį
Daugiau nei 98 proc. pirkėjų autonominėse parduotuvėse apsiperka sklandžiai, rodo prekybos tinklo „Iki“ turimi duomenys. Didžioji jų dalis tokią, inovatyvią apsipirkimo patirtį vertina palankiai. Tai patvirtina ir Mikas Jovaišas, prekybos tinklo „Iki“ strategijos departamento vadovas. Jis sako, kad visą parą veikiančiose parduotuvėse lietuviai dažnai apsiperka tuomet, kai įprastos parduotuvės neveikia – anksti ryte arba naktį.
„Autonominių parduotuvių technologiją lietuviai priėmė labai palankiai. Pirmąją tokio tipo parduotuvę Vilniuje atidarėme dar pernai vasarį, o iki šio pavasario – duris atvėrė ir dar trys autonominės parduotuvės. Jos visos yra orientuotos į intensyvius pirkėjų srautus. Pastebime, kad jas itin vertina modernūs ir aktyvūs pirkėjai. Autonominių parduotuvių asortimentas suformuotas galvojant apie greito apsipirkimo, šviežių ir jau paruoštų vartoti produktų besitikinčių pirkėjų poreikius. Stebėdami pardavimų duomenis, matome, kad didžiąją pirkinių krepšelio dalį sudaro gaivieji gėrimai ir užkandžiai“, – teigia M. Jovaišas.
M. Jovaišas sako, kad didžiausi pirkėjų srautai moderniose parduotuvėse fiksuojami vakarais, ypač nuo 22 val., taip pat ir anksti ryte, nuo 6 iki 8 val.
„Į Vilniuje, Upės gatvėje įsikūrusią didžiausią autonominę parduotuvę pirkėjai užsuka, ne tik dieną, bet ir naktį – nuo 23 iki 1 val., taip pat ankstyvą rytą. Didžiausias jų srautas matuojamas artėjant savaitgaliui ir savaitgalį. Panašaus pirkėjų srauto sulaukia ir Vilniaus senamiestyje, Didžiojoje gatvėje įsikūrusi autonominė parduotuvė. Tiesa, ją gausiai lanko ne tik senamiesčio naktinėtojai, bet ir šeimos, turistai. Tuo tarpu kiosko tipo autonominės parduotuvės, įsikūrusios sostinės miegamuosiuose rajonuose, didelio pirkėjų srauto sulaukia ir šiokiadieniai“, – pasakoja M. Jovaišas.
Jo teigimu, populiariausios tokio tipo parduotuvių prekės: gaivieji gėrimai, vanduo, ledai, įvairiausi užkandžiai, sumuštiniai. Didelio dėmesio sulaukia ir šaldyti gaminiai, pavyzdžiui, picos, taip pat kava, arbata.
„Iki“ primena, kad autonominėje parduotuvėje apsipirkti galima itin greitai ir paprastai. Prie vartelių specialiame terminale nuskenavęs banko kortelę pirkėjas gali patekti į parduotuvę, patogiai ir greitai išsirinkti prekes, o išeidamas pro vartelius, patvirtinti mokėjimą. Apsipirkimo metu pirkėjas visas prekes gali dėti į savo maišelį ar kuprinę, jam nereikia papildomai imti prekių krepšelio.
Dirbtinio intelekto valdoma autonominio apsipirkimo technologija patogi ir prekybos tinklui. Darbuotojai yra automatiškai įspėjami apie prekių trūkumą, dirbtinis intelektas prognozuoja prekių poreikį, užsakymus, pateikia nurodymus salės darbuotojams.
Autonominės parduotuvės Vilniuje veikia visą parą septynias dienas per savaitę. Nuo 23 val. iki 7 val. ryto į jas patekti galima naudojantis programėle.
Prekybos tinklą „Iki“ šiuo metu sudaro 238 parduotuvės, kulinarijos gamybos centras bei 3 regioninės kepyklos. Nuolat naujoves diegiantis prekybos tinklas kartu su „Pixevia“ Vilniuje atidarė jau keturias autonomines parduotuves su „Iki“ prekių ženklu. Tai pirmos tokios parduotuvės Lietuvoje ir Šiaurės šalyse. Prekybos tinkle dirba beveik 6 tūkst. darbuotojų. Prekybos tinklas taip pat valdo prekių pristatymo į namus startuolį „LastMile“ bei nuosavo prekės ženklo elektroninę parduotuvę. Šiemet prekybos tinklas „Iki“ buvo įvertintas prestižiškiausiu „Top Employer 2023 Lietuva“ sertifikatu.