Kurie karantino metu susiformavę pirkimo įpročiai išliks?
Retesnis apsilankymas parduotuvėse, kruopštus pirkinių planavimas ir produktų sąrašo sudarymas – tai tik dalis naujų įpročių, kuriuos karantino metu atrado lietuviai. Tokius šiemet atlikto tyrimo rezultatus pastebi prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadovė Vaida Budrienė.
„Pastaruosius metus stebime išaugusį pirkėjų dėmesį higienai ir saugiam apsipirkimui. Nors kai kurie žmonių elgsenos pokyčiai prekybos vietose iš dalies buvo priverstiniai, vis dėlto jie atnešė ir teigiamų pasekmių. Pirkinių planavimas, sąrašo sudarymas, arčiau namų esančių parduotuvių pasirinkimas bei retesni apsilankymai prekyvietėse leido sutaupyti nemažai laiko ir kaštų“, – sako V. Budrienė.
Net 70 proc. tyrime dalyvavusių žmonių yra pasiryžę tęsti naujai susiformavusius apsipirkimo įpročius ir po karantino. Komunikacijos vadovės manymu, grįžę į normalų gyvenimo tempą žmonės dar labiau vertins laiko taupymą, todėl tikėtina, kad įprotis rečiau lankytis prekybos vietose bei apsipirkti daugiau ir greičiau ne tik niekur nedings, bet ir kiek išaugs. Palyginti su priešpandemine situacija, jau dabar 62 proc. žmonių apsiperka rečiau, o 56 proc. vieno apsilankymo metu – gausiau.
Dar viena laiką ir pinigus taupanti tendencija, kuri neišnyks pasibaigus karantinui, – kruopštesnis pirkinių planavimas. Visada ar bent kartais su prekių sąrašu į parduotuves įžengia 80 proc. apklaustųjų. Kiekvieno apsipirkimo metu su sąrašu atvyksta daugiau nei trečdalis (34 proc.), o iki karantino tokį įprotį teturėjo 25 proc. lietuvių. Prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadovės teigimu, tikėtina, kad ir po karantino krepšelį planuojančių pirkėjų skaičius augs.
Reprezentatyvią apklausą 2021 m. vasario 24-kovo 2 d. prekybos tinklo „Iki“ užsakymu atliko visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė „Norstat“. Tyrimo metu buvo apklausta 500 Lietuvos gyventojų, vyresnių, nei 18 m.