Apsipirkite saugiai. Mažiausi srautai stebimi darbo dienomis ir šeštadieniais nuo parduotuvės atidarymo iki 10 val. ir nuo 20 val. iki parduotuvės uždarymo. Taip pat visomis darbo valandomis sekmadieniais. Daugiau

Kompetencijų ugdymo centrų nauda atsiskleidė per pandemiją

2021-02-12

Pasaulinė koronaviruso krizė sukėlė daug iššūkių – teko ieškoti naujų darbo ir bendravimo formų, ypač dinamiškame mažmeninės prekybos sektoriuje, kur tenka priimti itin greitus sprendimus. Edita Jakučionytė-Lukšė, prekybos tinklą „Iki“ valdančios UAB „Palink“ personalo departamento direktorė, sako, kad būtent krizinė situacija atskleidė, kokią didelę įtaką turi įmonės organizuojami vadovų kompetencijų ugdymo centrai, padedantys įvertinti ir ugdyti lyderystės įgūdžius.

„Vadovams nuolat tenka derinti augančius reikalavimus įmonės efektyvumui ir darbuotojų poreikius. Pastebime, kad efektyviai dirbantys vadovai tinkamai deleguoja darbus, padeda darbuotojams įgyti reikiamas kompetencijas ir sėkmingai siekti rezultatų. Būtent todėl svarbu ugdyti vadovų įgūdžius, užtikrinti darbuotojų motyvaciją, abipusį grįžtamąjį ryšį, mokymąsi ir pokyčių įmonėje įgyvendinimą. Šiems tikslams pasiekti ne vienus metus rengiame kompetencijų ugdymo centrus“, – teigia E. Jakučionytė-Lukšė.

Personalo departamento direktorė sako, kad vienas iš svarbiausių vadovų uždavinių yra išlaikyti dinamišką atmosferą. Jie turi vienodai suvokti keliamus uždavinius ir strateginius tikslus. Todėl pagrindinis kompetencijų ugdymo centrų tikslas – nuolatinis darbuotojo ugdymas, nes greitai besikeičiančioje mažmeninės prekybos srityje gebėjimas greitai vertinti iškilusius iššūkius, priimti sprendimus ir atlikti užduotis yra itin svarbu.

Kvalifikacijos kėlimas ir tikslingas kompetencijų ugdymas, nesustojimas vietoje yra vienas iš svarbiausių elementų norint tinkamai motyvuoti darbuotoją. Taip pat tai puiki priemonė nuotaikai ir pozityvumui įmonėje stiprinti. Kai darbuotojai jaučia, kad turi savo vadovų palaikymą ir gauna  grįžtamąjį ryšį, darbas įmonėje vyksta sklandžiau, pokyčiai įgyvendinami tolygiau. 

E. Jakučionytė-Lukšė pasakoja, kad kompetencijos ugdymo centruose, siekiant tinkamai įvertinti vadovo kompetencijas, sudaromos sąlygos jas pademonstruoti praktiškai. Čia skiriamos įvairios užduotys, artimos kasdienei vadovų veiklai. Tai leidžia jiems atskleisti savo gebėjimus. Tuo tarpu stebėtojai iš šalies gali objektyviai įvertinti ir pateikti naudingas įžvalgas. Vadovai apie pademonstruotus įgūdžius gauna grįžtamąjį ryšį, taip pat daug dėmesio teikiama savęs vertinimui bei ugdymosi pastangoms. 

„Pastebime, kad didžioji dalis darbuotojų džiaugiasi tokia patirtimi. Kompetencijų ugdymo centruose dalyvavę vadovai patvirtino, kad tokią įmonės iniciatyvą vertina teigiamai – asmeniškai jiems sudarytas tobulėjimo gidas buvo labai naudingas, o kompetencijų vertinimo būdas pasirodė objektyvus ir nešališkas. Nors iš pažiūros atrodytų, kad tokie mokymai galėtų sukelti ir streso, tiek stipriosios vadovų pusės, tiek silpnybės įvardijamos pozityviai, grįžtamasis ryšys suteikiamas po kiekvienos užduoties, vadovai padrąsinami ir palaikomi“, – sako E. Jakučionytė-Lukšė.

Beveik 6 tūkstančius darbuotojų turintis prekybos tinklas kompetencijų ugdymo centrus organizuoja jau trečius metus. Juose dalyvauja įvairių kategorijų ir regionų vadovai. Dėl karantino šiemet jie vykdyti nuotoliniu būdu. Centruose vertinamos kompetencijos, apibrėžtos REWE grupės, kuriai priklauso ir prekybos tinklas „Iki“. Šios kompetencijos vienodai vertinamos ir ugdomos visose šalyse, kur veikia grupės tinklai.