„Iki“ – tvariausių Lietuvos prekės ženklų reitingo penketuke
Prekybos tinklas „Iki“ didžiausiame nepriklausomame prekės ženklų tvarumo reitinge pateko į garbingą pirmąjį penketuką. Tvariausių įmonių reitingą kasmet sudaro viena didžiausių tyrimų bendrovių Europoje „Sustainable Brand Index™️“, remdamasi didelės apimties pirkėjų nuomonės tyrimu.
Nijolė Kvietkauskaitė, prekybos tinklą „Iki“ valdančios UAB „Palink“ generalinė direktorė, sako, kad tvarios iniciatyvos ir realiai įgyvendinami įmonės veiklos pokyčiai – neatsiejama „Iki“ strategijos dalis.
„Tvarumas – mūsų kasdienio darbo dalis. Tam skiriame daug laiko ir investicijų, todėl labai malonu, kad ir pirkėjai, ir ekspertai tai pastebi bei vertina. Tvarumas mums svarbus kiekviename žingsnyje – pradedant tuo, kokių tiekėjų prekės atkeliauja į mūsų tinklo parduotuves, ir baigiant tuo, į kokios sudėties maišelį pirkinius susidės pirkėjas prie kasų. Tokia veiksmų visuma ir atidumas kiekvienai detalei padeda siekti tikrų pokyčių“, – teigia N. Kvietkauskaitė.
„Iki“ dėmesys gyvūnų gerovei
Atsižvelgdamas į gyvūnų gerovę, „Iki“ pirmasis iš prekybos tinklų nuo šių metų vasario mėn. nusprendė kulinarijos gaminiuose nebenaudoti narvuose laikomų vištų kiaušinių. Prekybos tinklas skaičiuoja, kad kasmet vien kulinarijos gaminiams sunaudojama daugiau kaip 100 tūkst. kilogramų kiaušinių. Ir nors susidūrus su ribota antros kategorijos kiaušinių pasiūla rinkoje teko peržiūrėti tiekimo grandinę, nuo šiol visą kiekį kiaušinių prekybos tinklo kulinarijos cechui tieks ant kraiko laikomų vištų kiaušinių augintojai.
Šis sprendimas – ne pirmas „Iki“ žingsnis siekiant didesnės gyvūnų gerovės. „Iki“ yra pirmasis prekybos tinklas Lietuvoje, visiškai nutraukęs prekybą gyva žuvimi. Paskutiniai gyvos žuvies akvariumai parduotuvėse buvo išmontuoti pernai pavasarį. Be to, pernai rudenį gyvūnus globojančioms organizacijoms skirta 30 tūkst. eurų paramos.
Kova su maisto švaistymu
„Iki“ nuolat stengiasi prisidėti prie socialinės atskirties ir skurdo mažinimo, taip pat ne mažiau svarbu ir maisto švaistymo problema. Todėl bendradarbiavimas su „Maisto banku“ ir maisto perdavimas stokojantiesiems yra tapęs savaime suprantama kasdiene procedūra. Tai, kad atiduodamas visas nespėjamas parduoti maistas iš parduotuvių Lietuvoje ir paliekama laiko iki pasibaigiant šio maisto galiojimo terminams jį paskirstyti nepasiturintiems, yra pavyzdinis požiūris tiek į maistą, tiek į kovą su jo švaistymu.
„Paramos poreikis ypač aktualus tapo per pandemiją. Šiuo sudėtingu laikotarpiu ne tik kasdien perduodame besibaigiančio galiojimo visų kategorijų produktus labiausiai stokojantiems, bet taip pat stengiamės kaip įmanoma palengvinti darbo sąlygas „Maisto banko“savanoriams. Jiems dėl griežtų karantino apribojimų paruošti vis daugiau maisto davinių sudėtinga, todėl suteikiame paramą ne tik produktais, bet ir jau pagamintais kulinarijos gaminiais“, – teigia N. Kvietkauskaitė.
„Maisto bankui“ prekybos tinklas jau 12 metų perduoda besibaigiančio galiojimo produktus ir yra didžiausias šios organizacijos rėmėjas. Per visą bendradarbiavimo laikotarpį prekybos tinklo paaukoto maisto suma siekia 46 mln. Eur.
Plastiko taršos mažinimas
Pasak generalinės direktorės, prekybos tinklas nuolat ieško būdų sumažinti naudojamo plastiko kiekius įmonės veikloje irperžiūri vidinius veiklos procesus. Visas plastikas įmonėje yra kruopščiai rūšiuojamas ir perduodamas perdirbti.
„Vadovaudamiesi žiedinės ekonomikos principais siekiame kuo labiau sumažinti atliekų kiekį ir poveikį aplinkai, todėl atsakingai rūšiuojame ir skatiname perdirbimą. Vienas to pavyzdžių – plastikiniai maišeliai. Visi „Iki“ parduotuvių kasose parduodami plastikiniai pirkinių maišeliai yra pagaminti iš „Iki“ parduotuvėse surinkto ir išrūšiuoto, o vėliau 100 proc. perdirbto plastiko“, – sako N. Kvietkauskaitė.
Jau kurį laiką prekybos tinklas taiko ir kitus plastiko taršos mažinimo sprendimus. Daug dėmesio kreipiama ir į aplinkai draugiškas pakuotes. Nors maisto produktų pakuotėms keliami aukšti reikalavimai, priimtas sprendimas fasuotas salotas pakuoti į patogias ir patrauklias pakuotes, pagamintas iš perdirbti skirto plastiko.
Žalioji energija tiek prekybos tinklui, tiek darbuotojams
Plėtodamas tvarios veiklos modelį prekybos tinklas daug dėmesio skiria energetiškai efektyviems pastatams, energijos suvartojimo mažinimui ir žaliajai energijai. Dar 2016 m. pradėta pereiti prie žaliosios elektros energijos naudojimo ir nuolat didintas jos kiekis bendrame suvartojamos elektros kiekyje. Šiuo metu žalioji energija sudaro net 90 proc. visos prekybos tinklo sunaudojamos energijos.
Tačiau vien žaliosios energijos naudojimu įmonės veikloje neapsiribojama. „Iki“ iniciatyva su energijos tiekėju buvo pasirašyta sutartis, kad darbuotojai ir savo namuose galėtų naudoti iš atsinaujinančių šaltinių pagamintą elektros energiją. Tokiu būdu kiekvienas „Iki“ dirbantis žmogus gali prisidėti prie gamtos tausojimo ir švarios aplinkos.
Įrengiant naujas ir rekonstruojant senesnes parduotuves padaroma daug sprendimų, prisidedančių prie energijos taupymo, mažinančių elektros sąnaudas ir anglies dvideginio išmetimą. Išsikeltą tikslą iki 2022 metų savo veikloje sumažinti elektros vartojimą 9,3 proc., o anglies dvideginio išmetimą 23 proc. prekybos tinklas jau įgyvendinimo ir šiuo metu yra apibrėžiami nauji aplinkosauginiai tikslai.
„Sustainable Brand Index™️“ reitingas skelbiamas nuo 2011 m.