„Iki“ – tvariausių Lietuvos prekės ženklų reitingo dešimtuke
Prekybos tinklas „Iki“ didžiausiame nepriklausomame prekės ženklų tvarumo reitinge, kaip ir pernai, pateko į dešimtuką. Tvariausių įmonių reitingą kasmet sudaro viena didžiausių tyrimų bendrovių Europoje „Sustainable Brand Index™️“, remdamasi didelės apimties pirkėjų nuomonės tyrimu. Nijolė Kvietkauskaitė, prekybos tinklą „Iki“ valdančios UAB „Palink“ generalinė direktorė, sako, kad įgyvendinti tvarias iniciatyvas padeda kompleksinės priemonės, o tai pastebi ir vartotojai.
Dėmesys aplinkai ir esantiems šalia
„Atsakinga veikla jau seniai tapo mūsų kasdienybe. Daug dėmesio skiriame tvarumui ir imamės sprendimų, kurie padėtų sumažinti poveikį aplinkai. Skatiname savo pirkėjų sąmoningą vartojimą ir suvokimą, kad apsipirkimo įpročiai turi poveikį aplinkai. Didelį dėmesį skiriame detalėms: pradedant parduotuvių atnaujinimu ir jose įdiegtais sprendimais, prisidedančiais prie energijos taupymo, ir baigiant perdirbtų maišelių naudojimu. Visuomet siekiame būti dėmesingi ne tik aplinkai, bet ir šalia esantiems, todėl įgyvendiname ir įvairius integracijos projektus“, – teigia N. Kvietkauskaitė.
„Iki“ nuolat stengiasi prisidėti prie socialinės atskirties ir skurdo mažinimo, o šiuo metu ir nuo karo bėgančių ukrainiečių gerovės. 2021 m. „Iki“ taip pat ir pradėjo unikalų projektą – prekybos tinkle įdarbino šiuo metu pataisos namuose bausmes atliekančias moteris. Šiuo projektu siekiama prisidėti prie socialinės atskirties mažinimo ir padėti nuteistosioms lengviau integruotis į visuomenę.
Tvari kasdienybė
Pasak generalinės direktorės, prekybos tinklas nuolat ieško būdų sumažinti naudojamo plastiko kiekius įmonės veikloje ir peržiūri vidinius veiklos procesus.Visas prekybos tinklo veikloje susidarantis plastikas yra rūšiuojamas ir perduodamas perdirbti. Iš jo gaminami prekybos tinkle parduodami pirkinių maišeliai. Tuo tarpu mažo formato „IKI Express“ parduotuvėse nuo praėjusių metų iš viso atsisakyta plastikinių pirkinių maišelių ir pirkėjams siūlomi tik popieriai pirkinių maišeliai.
Plėtodamas tvarios veiklos modelį prekybos tinklas daug dėmesio skiria energetiškai efektyviems pastatams, energijos suvartojimo mažinimui ir žaliajai energijai. Šiuo metu žalioji elektros energija sudaro net 92 proc. visos sunaudojamos energijos, taip pat taikomi ir žiedinės ekonomikos principai. Įrengiant naujas ir rekonstruojant parduotuves įgyvendinami sprendimai, prisidedantys prie energijos taupymo, mažinantys elektros sąnaudas ir anglies dvideginio išmetimą. Be to, šalia atnaujinamų prekybos tinklo „Iki“ parduotuvių tiek didžiuosiuose miestuose, tiek regionuose pirkėjų patogumui įrengiamos elektromobiliams įkrauti skirtos stotelės.
Taip pat prekybos tinklas perduoda perdirbti ir naudotą aliejų. Visas kulinarijos centruose bei parduotuvėse susidarantis panaudotas aliejus surenkamas ir atiduodamas perdirbti, kad būtų tinkamas biodegalams gaminti. Tai yra būdas užtikrinti, kad kuo mažiau jo patektų į aplinką, o kartu ir prisidėjimas prie atsinaujinančių išteklių energijos naudojimo bei CO2 emisijos mažinimo.
Prekybos tinklas nuolat rūpinasi ir gyvūnų gerove. 2021 m. „Iki“ pirmasis pradėjo kulinarijos gaminiuose naudoti tik ant kraiko laikomų vištų kiaušinius. Nuo 2021 m. kovo ruošiant kulinarijos gaminius naudojama vištiena be antibiotikų.
Maisto švaistymo problema „Iki“ taip pat itin svarbi, todėl bendradarbiavimas su „Maisto banku“ ir maisto perdavimas stokojantiesiems yra tapęs savaime suprantama kasdiene procedūra ir trunka jau daugiau nei dešimtmetį. Vien 2021 m. „Iki“ suteikė maisto produktų už daugiau nei 5,76 mln. Eur.
Prekybos tinklas „Iki“ reitinge užėmė aštuntąją vietą. „Sustainable Brand Index™️“ reitingas skelbiamas nuo 2011 m.
Prekybos tinklą „Iki“ iš viso šiuo metu sudaro 231 „Iki“ parduotuvė, 2 logistikos centrai, kulinarijos gamybos centras bei 3 regioninės kepyklos. Nuolat naujoves diegiantis prekybos tinklas Vilniuje atidarė ir pirmąją autonominę parduotuvę, paženklintą „Iki“ prekės ženklu. Ji pirmoji tokia Lietuvoje ir Šiaurės šalyse. Prekybos tinkle dirba beveik 6 tūkst. darbuotojų. Prekybos tinklas taip pat valdo prekių pristatymo į namus startuolį „LastMile“.