„Iki“ sparčiai populiarėja pinigų taupymo strategija: lietuviai seka vakariečių pavyzdžiu, šios prekės – vienos madingiausių
Lietuva – nuolaidų mylėtojų kraštas, tačiau daryti nuolaidų dėl prekių kokybės nenori niekas. Ieškantys būdų efektyviai sutaupyti įsigyjant kokybiškų pirkinių vis dažniau naudojasi pasaulyje populiarėjančiu metodu – renkasi privačių prekių ženklų produktus. Pasak Vaidos Budrienės, prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadovės, nuoseklus šios kategorijos prekių paklausos augimas stebimas įvairiose srityse – nuo kasdienių produktų iki gurmaniškų skanėstų ar prekių augintiniams.
„Privačių prekių ženklų produktai, į kuriuos anksčiau buvo žvelgiama gal kiek iš aukšto, dabar jau tapę madingi. Jų dalis pirkinių krepšeliuose stabiliai auga ir dabar jau sudaro apie penktadalį visų „Iki“ pardavimų. Pirkėjams tokios etiketės iškart signalizuoja kelis dalykus: piniginei draugišką kainą, itin griežtai prižiūrimą kokybę ir išskirtinį asortimentą. Matydami augantį pirkėjų susidomėjimą tokiais produktais, nuolat atnaujiname jų pasiūlą ir siūlome prekių, kurios yra ne tik geros kainos, bet ir išskirtinės“, – pristato V. Budrienė.
Vakarų Europoje kas antras pirkinys – privačių prekių ženklų
Praėjusiais metais užklupęs ekonominis neapibrėžtumas įnešė pokyčių į vartotojų elgseną – išaugusi infliacija sumažino lojalumą konkretiems prekių ženklams, nes pirkėjai paprasčiausiai pradėjo ieškoti pigesnių alternatyvų. Taip nemažai jų atrado privačios etiketės produkciją ir patys įsitikino jų verte.
„Praėjusiais metais ir vėl fiksavime nuosavos etiketės prekių pardavimų augimą. Tarp populiariausių – „Clever“ bulvės, šviežia vištiena ir kiauliena, kiaušiniai, kepti „Pagaminta IKI“ viščiukų ketvirčiai. Nesvarbu, ar tai būtų kasdieniai būtiniausi produktai, pavyzdžiui, makaronai ir bulvės, ar ypatingesnės prekės, tokios kaip ekologiški vaisiai, tvarūs indai, pirkėjams paprasčiausiai apsimoka rinktis privačius prekių ženklus. Jie kasmet vis labiau įsigali kaip kokybę už gerą kainą vertinančių vartotojų pasirinkimas“, – pastebi „Iki“ komunikacijos vadovė.
Didėjantis privačių prekės ženklų produktų populiarumas Lietuvoje atspindi pasaulines tendencijas, jų dalis pirkinių krepšeliuose stabiliai auga abiejose Atlanto pusėse. Privačių prekių ženklų gamintojų asociacijos (PLMA) ir tyrimų bendrovės „NielsenIQ“ duomenimis, tokiose šalyse kaip Šveicarija, Belgija, Portugalija, Ispanija, Jungtinė Karalystė, Nyderlandai privačių prekės ženklų produkcija jau sudaro daugiau nei pusę pirkinių krepšelio prekybos centruose.
„Iš dalies privačių etikečių populiarumą skatina išaugęs pirkėjų jautrumas kainoms. Suprasdami tai imamės įvairių iniciatyvų, kurios suteikia jiems papildomų galimybių sutaupyti. Kiekvieną savaitę siūlome apie 5 tūkst. prekių su solidžiomis nuolaidomis, taikome papildomas nuolaidas senjorams, šviežiai produkcijai tam tikromis valandomis ir t. t. Didelio populiarumo sulaukia ir atnaujintas „Pigintuvas“ bei žaisminga lojalumo sistema, kur surinktus taškus galima mainyti į nuolaidas ar vertingus prizus“, – sako V. Budrienė.
Pirkėjams – išskirtinis „Iki“ asortimentas
Dėl patrauklaus kainos ir kokybės santykio privatūs prekių ženklai jau yra rimti varžovai mažmeninės prekybos srityje. Be to, tokios prekės tampa ir dar vienu „Iki“ koziriu ne tik sutaupyti norinčių pirkėjų akyse.
„Šios produkcijos kitose parduotuvėse šalyje pirkėjai neras, tad tai dar labiau sustiprina unikalų mūsų identitetą. Kuriant šiuos prekių ženklus, atsižvelgiame į nuolat analizuojamus kintančius vartotojų poreikius, ieškome būdų, kaip dar geriau patenkinti vis reiklesnių vartotojų lūkesčius. To rezultatas –„Iki“ pirkėjai sulaukia išskirtinumo ir įdomesnio asortimento“, – sako V. Budrienė.
Kaip pavyzdį V. Budrienė pateikia didelio dėmesio prieš Kalėdas sulaukusius šventinius „Billa Premium“ gardėsius, kurie su nauju asortimentu grįš artėjant Velykoms. O ką tik „Iki“ parduotuvėse pasirodę ekologiški saulės sunokinti vaisiai ir gardžios daržovės „Bon Via Bio“, panašu, buvo tai, ko ir reikėjo natūralių vitaminų po žiemos išsiilgusiems pirkėjams.
„Vienas geriausiai atpažįstamų ir pirkėjų mylimiausių mūsų ženklų – šviežia „Pagaminta IKI“ kulinarija ir konditerija. Šioje linijoje yra visko – nuo patogiai supakuotų dienos pietų, mišrainių iki šventinių mūsų konditerio Thierry Lauvray sukurtų kepinių. Į ją sudėta mūsų ilgametė patirtis, meilė kokybei ir nuolatinis tobulėjimas. Net kelis kartus per metus atnaujiname asortimentą ir stebiname naujienomis, o šio pavasario žvaigždes pristatysime jau netrukus“, – išduoda V. Budrienė.
Iš viso „Iki“ parduotuvėse šiuo metu siūloma daugiau nei 20 privačių prekių ženklų produktų: nuo pirkėjų pamiltų kasdienio vartojimo „Clever“, „Iki“, „IKI Ūkis“, „Pagaminta IKI“, „Billa“ maisto produktų iki gyvūnų prekių „ZooRoyal“ ir virtuvės reikmenų „Vivess“. Pavasarį grilinimo sezono pradžią paskelbs ir parduotuvėse išaugsianti „Grill Party“ pasiūla.
Aukšti kokybės ir tvarumo standartai
Kai kurie pirkėjai dar vis suabejoja – ar dėl mažesnės prekės kainos nenukenčia jos kokybė? Tačiau V. Budrienė pabrėžia, kad privačiomis etiketėmis paženklintiems produktams taikomi itin aukšti standartai ir jų kokybė atidžiai prižiūrima.
„Esame įsipareigoję kasmet patikrinti bent 95 proc. tokių produktų kokybę ir poveikį sveikatai. 2022 m. šis rodiklis siekė 98 proc. Pirkdami mūsų privačių prekių ženklų produktus, pirkėjai gali būti tikri – šios prekės nebus apdorotos jonizuojančiaisiais spinduliais, jos bus be genetiškai modifikuotų organizmų. Griežtai prižiūrime, kad juose nebūtų dažiklių, tokių kaip E110 ir kt., o „Iki“ natūrali kosmetika būtų be alergizuojančių kvapų ir tam tikrų konservantų, taip užtikrinant vartotojų saugumą“, – pasakoja V. Budrienė.
Kuriant privačius prekių ženklus ne ką mažiau svarbu tvarumas. „Iki“ didelį dėmesį skiria sveikesniems ir aplinkai draugiškesniems vartotojų pasirinkimams formuoti, glaudžiai bendradarbiauja su tiekėjais. Taip užtikrinamas aukštų aplinkos ir socialinių reikalavimų laikymasis.
Be to, „Iki“ palaipsniui mažina plastikų naudojimą savo prekių ženklų produktų pakuotėse ir gerina jų perdirbimo galimybes. 2022 m. iš šių gaminių buvo pašalinti juodojo plastiko padėklai. Juodąjį plastiką paprastai sunku perdirbti, nes naudojami optiniai rūšiavimo įrenginiai jį aptinka sunkiai.
„Privačių prekės ženklų produktų sėkmė priklauso ne tik nuo kainos. Toks pat svarbus vaidmuo tenka ir kokybės užtikrinimui, tvarumui, inovatyviai ir išskirtinei produkcijai. Tiek mes, tiek gamintojai investuojame į įvairias priemones, kad šiomis etiketėmis pažymėtos prekės pateisintų vartotojų lūkesčius. Tai, kad pirkėjai vis dažniau į pirkinių krepšelius dedasi būtent privačių prekės ženklų produktus, rodo, kad esame teisingame kelyje“, – sako V. Budrienė.