„Iki“ pradėjo dirbti nauji „kolegos“ – parduotuvėse sukasi pažangūs robotai
Robotizacija keičia prekybos sektorių – „Iki“ žengė dar vieną žingsnį šia kryptimi. Šešiose Vilniaus „Iki“ parduotuvėse ne vienas pirkėjas jau nustebo – čia juos pasitinka ne tik darbuotojai, bet ir robotai. Parduotuvėse besisukiojantys autonominiai grindų valymo robotai savarankiškai planuoja savo maršrutą, reaguoja į žmonių judėjimą ir per valandą išvalo 400 kvadratinių metrų plotą.
Pasak Nijolės Kvietkauskaitės, „IKI Lietuva“ generalinės direktorės, nuolatinės investicijos į inovacijas ir automatizaciją leidžia prekybos tinklui ne tik supaprastinti darbo procesus, bet ir kurti modernią apsipirkimo aplinką.
„Nuosekliai investuojame į technologinius sprendimus, kurie padeda mums žengti koja kojon su šiuolaikinėmis tendencijomis. Dirbtinis intelektas įgalina efektyviau planuoti darbuotojų laiką, modernios technologijos suteikia pirkėjams galimybę apsipirkti 24/7 autonominėse parduotuvėse, elektroninės kainų etiketės leidžia atsisakyti rankinio ir laikui imlaus darbo, o dabar ir naujausi robotai padeda palaikyti aukščiausius parduotuvių švaros standartus. Robotizacija reiškia, kad galime dar efektyviau atlikti kasdienes užduotis ir skirti daugiau dėmesio tam, kas svarbiausia – kuo geresnei apsipirkimo patirčiai“, – sako N. Kvietkauskaitė.
Naujieji „kolegos“ dirba dienos metu kartu su kitais „Iki“ parduotuvės darbuotojais, o jų išmanusis jutiklių kompleksas užtikrina sklandų darbą – robotai automatiškai sustoja arba keičia judėjimo kryptį, kai aptinka žmones. Žiemos metu, kai dėl sniego ir drėgmės padidėja valymo poreikis, robotų pagalba yra itin aktuali.
Vienas svarbiausių robotų „Phantas“ privalumų, anot „Robot24“ projektų vadovo Mariaus Rumbaičio, yra jų universalumas. Robotai geba prisitaikyti prie skirtingų grindų dangų ir dirbti įvairiose parduotuvės zonose – nuo pagrindinių praėjimų iki siaurų koridorių. Jie atlieka keturias valymo funkcijas: šluoja, plauna, šveičia ir surenka vandenį užtikrindami, kad grindys visuomet bus sausos ir saugios klientams.
Taip pat robotų naudojimas padeda siekti tvarumo tikslų. Jie naudoja mažiau vandens ir cheminių priemonių, o tai leidžia tausoti gamtos išteklius. „Iki šiol buvo manoma, kad švarai užtikrinti reikia daug resursų. Mes įsitikinome, kad aukštų higienos standartų galima pasiekti ir atsakingiau naudojant resursus“, – sako M. Rumbaitis.
Sulaukia ir pirkėjų dėmesio
Taigi, kol pirkėjai prekybos centrų lentynose ieško mėgstamų produktų, šie padėjėjai tyliai dirba fone, kad klientams suteiktų geresnę apsipirkimo patirtį.
Pasak „Iki“ komunikacijos vadovės Gintarės Kitovės, darbuotojai į naujuosius robotus šmaikščiai kreipiasi „kolega“, o po parduotuves besisukantys įrenginiai patraukė ir pirkėjų dėmesį. Klientų reakcijos – teigiamos, daugeliui robotai sukelia šypseną, jie stebisi ir klausia, kas tai yra.
„Technologijos vis dažniau keliauja į prekybos centrus kaip draugiški klientų ir darbuotojų pagalbininkai. Ne visos jos pastebimos plika akimi – tarkim, dirbtinis intelektas padeda mums prognozuoti užsakymus ir taip pasirūpinti, kad lentynose nepritrūktų pirkėjų pamėgtų produktų. Tuo tarpu kitos tapusios įprastu palengvinimu apsiperkant. Pavyzdžiui, kai pirmieji Lietuvoje įdiegėme savitarnos kasas, daugelį jos stebino. O dabar jos tapusios rinkos standartu ir yra vertinamos pirkėjų dėl patogumo bei galimybės sutaupyti laiko“, – sako G. Kitovė.
Leidžia dirbti efektyviau ir tvariau
G. Kitovės teigimu, šis sprendimas leidžia „Iki“ būti ir efektyvesniems, ir ekologiškesniems. Robotai sukurti taip, kad taupytų elektros energiją, vandenį ir valymo priemones.
Šiuolaikinės grindų valymo mašinos veikia visiškai autonomiškai – jos pačios įsikrauna, pasipildo vandens talpas ir tiksliai dozuoja valymo skysčius. Dėl integruotos SLAM technologijos (sinchroninio vietos nustatymo ir kartografavimo) robotai savarankiškai sudaro patalpų žemėlapius ir orientuojasi aplinkoje.
Vienas didžiausių jų privalumų – galimybė stebėti valymo procesą ir jo kokybę realiuoju laiku tiek valdymo skydelyje, tiek išmaniojo telefono programėlėje. Be to, jų priežiūra itin paprasta – „Iki“ parduotuvės darbuotojui per dieną tam tereikia skirti apie 10 – 15 minučių.
„Naujausios technologijos ir robotizacija leidžia mums efektyviau planuoti darbo procesus ir optimizuoti turimus resursus. Tai – natūrali šiuolaikinės prekybos evoliucija, kai modernūs sprendimai padeda kurti dar efektyvesnę darbo aplinką ir darbuotojų laiką skirti toms užduotims, kurių parduotuvėje reikia labiausiai – papildyti lentynas, aptarnauti klientus“, – sako „Iki“ komunikacijos vadovė.
Pasak „Iki“ atstovės, pilotinis grindų valymo projektas šešiose Vilniaus parduotuvėse leis įvertinti robotų efektyvumą ir galimybes plėsti jų naudojimą kitose „Iki“ parduotuvėse ateityje.
Tarptautinei „Rewe“ grupei priklausantis prekybos tinklas „Iki“ Lietuvoje veikia nuo 1992 metų ir yra vienas didžiausių mažmeninės prekybos tinklų. Tarp didžiausių šalies darbdavių esanti bendrovė yra įdarbinusi apie 5,5 tūkst. darbuotojų. „Iki“ Vilniuje atidaręs penkias autonomines parduotuves. Prekybos tinklas taip pat valdo prekių pristatymo į namus startuolį „LastMile“ ir nuosavo prekės ženklo elektroninę parduotuvę.