„Iki“ pirmasis imasi iniciatyvos: siūlo nemokamą stovėjimą kraunantiems elektromobilius ne darbo metu
Siekdamas įgyvendinti tvarumo principus ir paskatinti elektromobilių plėtrą, prekybos tinklas „Iki“ pirmasis ėmėsi iniciatyvos ir nusprendė neimti mokesčio už parkavimą iš tų, kurie ne darbo metu krauna elektromobilius parduotuvių „Iki“ stovėjimo aikštelėse. Tokia tvarka galios nuo 22 val. Iki 8 val.
„Visose savo veiklos srityse nuosekliai siekiame tvarumo ir įgyvendiname pokyčius, leidžiančius gyventi švaresnėje aplinkoje. Viena didžiausių aplinkai draugiškų elektromobilių plėtros kliūčių – menkas įkrovimo stotelių tinklas. Siekdami prisidėti prie šio transporto plėtros, prieš du metus pradėjome intensyviai įrenginėti tokias stoteles šalia parduotuvių. Šiandien žengiame dar vieną žingsnį ir pirmieji suteikiame elektromobilių savininkams nemokamas stovėjimo valandas kraunant elektromobilius“, – sako prekybos tinklo „IKI Lietuva“ generalinė direktorė Nijolė Kvietkauskaitė.
Lietuvos susisiekimo ministerijos duomenimis, šiuo metu Lietuvoje registruota apie 6000 elektromobilių ir yra vos 600 viešos prieigos elektromobilių stotelių. Anot specialistų, viena didžiausių elektromobilių parko plėtros problemų – tai, kad asmenims, gyvenantiems miegamuosiuose rajonuose, yra sudėtinga arti namų rasti vietą kur pasikrauti elektromobilį.
Šiuo metu parduotuvių „Iki“ stovėjimo aikštelėse visoje Lietuvoje išmanių įkrovimo sprendimų kūrėja „Inbalance grid“ jau įrengė 50 elektromobilių įkrovimo stotelių, kuriose vienu metu gali krautis 100 automobilių. Iki šių metų vidurio planuojama įrengti dar 18 įkrovimo prieigų.
„Iki šiol elektromobilių stotelės patogiausios buvo tiems, kas atvažiuoja apsipirkti ir tuo metu gali įsikrauti automobilį. Tačiau atsižvelgdami į neproporcingai augantį elektromobilių ir jų įkrovimo tinklo greitį, bei tai, kad miegamuosiuose rajonuose yra itin didelis įkrovimo stotelių deficitas, nusprendėme dar labiau palengvinti elektromobilių savininkų kasdieną ir leisti jiems krautis transporto priemones naktimis neimdami parkavimo mokesčio“, – aiškina N. Kvietkauskaitė.
Nuo šiol prekybos tinklo „Iki“ stovėjimo aikštelėse nuo 22 val. iki 8 val. nebus skaičiuojamas parkavimo laikas ir taikomas mokestis automobiliams su EA ir EV valstybiniais numeriais. Nauja tvarka galios visose prekybos tinklo „Iki“ parduotuvėse, išskyrus „IKI Mindaugo“, „IKI Antakalnis“ ir „IKI Visoriai“.
„Naktiniam krovimui atvertos „Iki“ aikštelės ne tik palengvins jau esamų elektromobilių savininkų kasdienybę, bet ir paskatins dar dvejojančius. Tai puikus pavyzdys, jog elektromobilį galima eksploatuoti ir neturint asmeninės stotelės, nes apgalvotai kuriama vieša įkrovimo infrastruktūra gali patenkinti elektromobilių vairuotojų poreikius net ir tankiai apgyvendintuose rajonuose“, – sako „Inbalance grid“ vadovas Simonas Stankus.
Šiuo metu Vyriausybė imasi žingsnių, skatinančių įkrovimo stotelių plėtrą. Tačiau akivaizdu, jog norint pasiekti užsibrėžtą tikslą – iki 2030 m. sukurti bent 6000 viešos prieigos įkrovimo stotelių tinklą, būtinos ir privačios iniciatyvos.
Prekybos tinklą „Iki“ šiuo metu sudaro 237 parduotuvės, kulinarijos gamybos centras bei 3 regioninės kepyklos. Nuolat naujoves diegiantis prekybos tinklas kartu su „Pixevia“ Vilniuje atidarė jau tris autonomines parduotuves su „Iki“ prekių ženklu. Tai pirmos tokios parduotuvės Lietuvoje ir Šiaurės šalyse. Prekybos tinkle dirba beveik 6 tūkst. darbuotojų. Prekybos tinklas taip pat valdo prekių pristatymo į namus startuolį „LastMile“ bei nuosavo prekės ženklo elektroninę parduotuvę. Šiemet prekybos tinklas „Iki“ buvo įvertintas prestižiškiausiu „Top Employer 2023 Lietuva“ sertifikatu.