Apsipirkite saugiai. Mažiausi srautai stebimi darbo dienomis ir šeštadieniais nuo parduotuvės atidarymo iki 10 val. ir nuo 20 val. iki parduotuvės uždarymo. Taip pat visomis darbo valandomis sekmadieniais. Daugiau

„Iki“ darbuotojų motyvacijai – aukščiausių vadovų įsitraukimas

2021-01-28

Beveik metus besitęsianti pandemija ir karantinas kelia vis naujus iššūkius ir verčia ieškoti naujų darbo bei bendravimo formų. Ypač daug iššūkių kyla mažmeninės prekybos sektoriuje, kai dalis darbuotojų neišvengiamai turi būti darbo vietose, tuo tarpu kita dalis – dirba nuotoliniu būdu. Vaida Budrienė, prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadovė, sako, kad išlaikyti darbuotojų motyvaciją ir įsitraukimą derinant darbą vietoje ir iš namų padeda tinkamai derinami vidinės komunikacijos kanalai. 

„Vidinės komunikacijos kanalų kaitą planavome jau anksčiau ir karantinas tik paspartino greitesnį perėjimą į skaitmeninę erdvę. Anksčiau darbuotojams skirtą leidinį pakeitėme kiekvieną mėnesį vykstančiomis tiesioginėmis transliacijomis, prie kurių gali prisijungti visi darbuotojai – tai daug greitesnis, saugesnis ir efektyvesnis būdas pasidalinti naujienomis, įtraukti darbuotojus į sprendimų priėmimą ir pasikeisti informacija“, – sako V. Budrienė.

Pasak komunikacijos vadovės, įmonėje labai svarbu išgirsti darbuotojų poreikius ir padėti jiems jausti bendrą organizacijos kryptį. Žinoma, per karantiną iškilo daug naujų kausimų, pavyzdžiui, dėl saugumo užtikrinimo.

„Svarbiausia užduotis – palaikyti darbuotojus, išsklaidyti jų nerimą, aptarti, kokių saugumo priemonių imamasi, išsklaidyti nuogąstavimus dėl ateities. Vidinės transliacijos itin padeda vadovams kalbėti su darbuotojais ir išgirsti jų lūkesčius. Be to, tai būdas, kai darbuotojai gali tiesiogiai pabendrauti su aukščiausia įmonės vadovybe – generaline ir vykdomąja direktorėmis. Jie gali užduoti išsakyti savo pastebėjimus, užduoti rūpimus klausimus, o tai itin svarbu bendrai įmonės atmosferai“, – teigia komunikacijos vadovė.

Trumpesni pokalbiai – efektyvesni 

Laura Duksaitė-Iškauskienė, vadovų paieškos įmonių „Master Class Lietuva“ vadovė, sako, kad per beveik trunkantį metus pandemijos laikotarpį darbuotojų įsitraukimo ir motyvacijos priemonės taip pat keičiasi, nes tai, kas tiko iš pradžių, nebeveikia ir reikia rasti naujų būdų. Vienas iš svarbiausių uždavinių – kad darbuotojai jaustųsi tos pačios organizacijos dalimi. Tad svarbu ne tik išlaikyti neformalų bendravimą, bet ir ieškoti efektyvesnių būdų darbiniams klausimams aptarti.

„Pastaruoju metu žmonės vis labiau pavargsta nuo intensyvaus nuotolinio darbo. Darbuotojų motyvacijai ir įsitraukimui palaikyti siūlome išnaudoti būtent tiesioginių diskusijų galimybes. Tai suteikia darbuotojui galimybę tiesiogiai matyti aukščiausią vadovybę, kas be skaitmeninių kanalų būtų gana sudėtinga daugiau nei kelis kartus per metus. Taip pat skatintina stiprinti kasdienį bendravimą mažesnėmis grupelėmis, o geriausia – dviese su tiesioginiu vadovu. Tai dar vienas būdas išsakyti savo pastebėjimus ir kartu jaustis svarbia organizacijos dalimi“, – sako L. Duksaitė-Iškauskienė.

Ji teigia, kad pastebima tendencija trumpinti tiesioginius pokalbius. Trumpinama žinutė darbuotojui, nes trumpesnis pokalbis padeda efektyviau jį pasiekti. 

Pasak L. Duksaitės-Iškauskienės, viena iš sudėtingesnių situacijų – kai tenka nuotoliniu būdu įvesti naują darbuotoją. Jis nepažįsta nei kolegų, nei vidinės įmonės kultūros, todėl vien bendrų susirinkimų, kad pasijaustų kolektyvo dalimi, neužtenka. Čia tenka daug pastangų dėti vadovams, kurie tiesioginių susitikimų metu gali greičiau ir efektyviau padėti naujokui įsitraukti. Svarbu jam parodyti įmonės struktūrą, kad visada žinotų, į ką kreiptis prireikus.

Daugiau priemonių kasdieniam įsitraukimui

„Iki“ komunikacijos vadovė pasakoja, kad dar viena efektyvi darbuotojų įsitraukimo priemonė – vidinė grupė, kur dalijamasi ne tik oficialiomis naujienomis, bet ir kiekvieno darbuotojo pastebėjimais iš mažmenos gyvenimo. Vidinėje grupėje vyrauja vizualinis turinys – pastebima, kad jis lengviau ir greičiau įtraukia žmones, taip pat tokiu turiniu paprasta ir greita dalintis, jį noriai kuria ir mažiau technologijas įvaldę vyresnio amžiaus darbuotojai.

„Mūsų vidinėje grupėje daugiausia kalbama apie darbuotojams rūpinčius kasdienius dalykus. Jie mielai kolegoms pasakoja apie nutikusius netikėtus įvykius, kelia nuotraukas su maloniais pirkėjų atsiliepimais, dovanotomis gėlėmis. Čia taip pat aktyviai įsitraukia ir vadovai, pasidžiaugia už kolegas. Tai padeda jaustis bendro kolektyvo dalimi“, – sako V. Budrienė.

Ateityje planuojama ir daugiau vidinių priemonių vidinei darbuotojų komunikacijai, nuotaikai ir pozityvumui stiprinti, kad darbuotojai jaustų vadovų palaikymą.

„Vidinės komunikacijos kanalų kaitą planavome jau anksčiau ir karantinas tik paspartino greitesnį perėjimą į skaitmeninę erdvę. Anksčiau darbuotojams skirtą leidinį pakeitėme kiekvieną mėnesį vykstančiomis tiesioginėmis transliacijomis, prie kurių gali prisijungti visi darbuotojai – tai daug greitesnis, saugesnis ir efektyvesnis būdas pasidalinti naujienomis, įtraukti darbuotojus į sprendimų priėmimą ir pasikeisti informacija“, – sako V. Budrienė.

Pasak komunikacijos vadovės, įmonėje labai svarbu išgirsti darbuotojų poreikius ir padėti jiems jausti bendrą organizacijos kryptį. Žinoma, per karantiną iškilo daug naujų kausimų, pavyzdžiui, dėl saugumo užtikrinimo.

„Svarbiausia užduotis – palaikyti darbuotojus, išsklaidyti jų nerimą, aptarti, kokių saugumo priemonių imamasi, išsklaidyti nuogąstavimus dėl ateities. Vidinės transliacijos itin padeda vadovams kalbėti su darbuotojais ir išgirsti jų lūkesčius. Be to, tai būdas, kai darbuotojai gali tiesiogiai pabendrauti su aukščiausia įmonės vadovybe – generaline ir vykdomąja direktorėmis. Jie gali užduoti išsakyti savo pastebėjimus, užduoti rūpimus klausimus, o tai itin svarbu bendrai įmonės atmosferai“, – teigia komunikacijos vadovė.

Trumpesni pokalbiai – efektyvesni 

Laura Duksaitė-Iškauskienė, vadovų paieškos įmonių „Master Class Lietuva“ vadovė, sako, kad per beveik trunkantį metus pandemijos laikotarpį darbuotojų įsitraukimo ir motyvacijos priemonės taip pat keičiasi, nes tai, kas tiko iš pradžių, nebeveikia ir reikia rasti naujų būdų. Vienas iš svarbiausių uždavinių – kad darbuotojai jaustųsi tos pačios organizacijos dalimi. Tad svarbu ne tik išlaikyti neformalų bendravimą, bet ir ieškoti efektyvesnių būdų darbiniams klausimams aptarti.

„Pastaruoju metu žmonės vis labiau pavargsta nuo intensyvaus nuotolinio darbo. Darbuotojų motyvacijai ir įsitraukimui palaikyti siūlome išnaudoti būtent tiesioginių diskusijų galimybes. Tai suteikia darbuotojui galimybę tiesiogiai matyti aukščiausią vadovybę, kas be skaitmeninių kanalų būtų gana sudėtinga daugiau nei kelis kartus per metus. Taip pat skatintina stiprinti kasdienį bendravimą mažesnėmis grupelėmis, o geriausia – dviese su tiesioginiu vadovu. Tai dar vienas būdas išsakyti savo pastebėjimus ir kartu jaustis svarbia organizacijos dalimi“, – sako L. Duksaitė-Iškauskienė.

Ji teigia, kad pastebima tendencija trumpinti tiesioginius pokalbius. Trumpinama žinutė darbuotojui, nes trumpesnis pokalbis padeda efektyviau jį pasiekti. 

Pasak L. Duksaitės-Iškauskienės, viena iš sudėtingesnių situacijų – kai tenka nuotoliniu būdu įvesti naują darbuotoją. Jis nepažįsta nei kolegų, nei vidinės įmonės kultūros, todėl vien bendrų susirinkimų, kad pasijaustų kolektyvo dalimi, neužtenka. Čia tenka daug pastangų dėti vadovams, kurie tiesioginių susitikimų metu gali greičiau ir efektyviau padėti naujokui įsitraukti. Svarbu jam parodyti įmonės struktūrą, kad visada žinotų, į ką kreiptis prireikus.

Daugiau priemonių kasdieniam įsitraukimui

„Iki“ komunikacijos vadovė pasakoja, kad dar viena efektyvi darbuotojų įsitraukimo priemonė – vidinė grupė, kur dalijamasi ne tik oficialiomis naujienomis, bet ir kiekvieno darbuotojo pastebėjimais iš mažmenos gyvenimo. Vidinėje grupėje vyrauja vizualinis turinys – pastebima, kad jis lengviau ir greičiau įtraukia žmones, taip pat tokiu turiniu paprasta ir greita dalintis, jį noriai kuria ir mažiau technologijas įvaldę vyresnio amžiaus darbuotojai.

„Mūsų vidinėje grupėje daugiausia kalbama apie darbuotojams rūpinčius kasdienius dalykus. Jie mielai kolegoms pasakoja apie nutikusius netikėtus įvykius, kelia nuotraukas su maloniais pirkėjų atsiliepimais, dovanotomis gėlėmis. Čia taip pat aktyviai įsitraukia ir vadovai, pasidžiaugia už kolegas. Tai padeda jaustis bendro kolektyvo dalimi“, – sako V. Budrienė.

Ateityje planuojama ir daugiau vidinių priemonių vidinei darbuotojų komunikacijai, nuotaikai ir pozityvumui stiprinti, kad darbuotojai jaustų vadovų palaikymą.