„Iki“ darbuotojai gali susidėlioti mokymų programą

2021-04-12
„Iki“ darbuotojai  gali susidėlioti mokymų programą

Dinamiškoje mažmeninės prekybos srityje nuolatinis darbuotojų kompetencijų ugdymas yra itin svarbus. Tačiau reikšmingas ne tik profesinis tobulėjimas, bet taip pat ir kitų kompetencijų ugdymas, ypač dirbant karantino sąlygomis. Kaip pasakoja Edita Jakučionytė-Lukšė, prekybos tinklą „Iki“ valdančios UAB „Palink“ personalo departamento direktorė, prekybos tinklas nuolat rengia visiems darbuotojams prieinamus nuotolinius įvairių sričių mokymus, o šiemet jų skaičius ženkliai išplėstas. 

„Siekiame suteikti savo darbuotojams visas galimybes ugdyti kompetencijas. Tačiau taip pat pastebime ir tam tikrų bendrųjų kompetencijų ugdymo poreikį, ypač šioje naujoje kasdienybėje, dirbant karantino sąlygomis. Todėl nuolat papildome mokymų platformą naujais mokymais, pavyzdžiui, grįžtamojo ryšio suteikimo ar streso valdymo, kuriuos darbuotojai gali pasižiūrėti jiems patogiu metu“, – sako E. Jakučionytė-Lukšė.

Personalo departamento direktorė pasakoja, kad galimybės ugdyti savo kompetencijas darbuotojams itin svarbios ir nuolat elektroninėje platformoje prieinami mokymai tampa dar viena motyvacijos nesustoti vietoje, neužsidaryti savyje priemone. Visi elektroninių mokymų platformoje darbuotojams prieinami mokymai yra vedami kruopščiai parinktų profesionalių lektorių, jų temų spektras – itin įvairus. Temos parenkamos ne tik pagal vyraujančias aktualijas, bet taip pat vykdomos ir darbuotojų apklausos, kokių mokymų poreikį jaučia būtent jie. 

„Pastebime, kad mūsų darbuotojai džiaugiasi elektronine mokymų platforma ir galimybe jiems patogiu laiku peržiūrėti aktualius mokymus. Apklausos rodo, kad patirtį jie vertina teigiamai, mokymai jiems yra naudingi, nes jie parenkami ne tik pagal rinkos diktuojamą poreikį, bet ir išklausant darbuotojų pageidavimus“, – sako E. Jakučionytė-Lukšė.

Mokymai – pagal darbuotojų pageidavimą

Dirbant karantino sąlygomis išryškėjo darbo organizavimo ir planavimo mokymų poreikis. Siekiama sudaryti sąlygas darbuotojams išsiugdyti užduočių planavimo ir organizavimo kompetencijas, kad kasdienės užduotys būtų vykdomos efektyviau. Šie mokymai ypač padeda dirbant nuotoliniu būdu.

Pasak E. Jakučionytės-Lukšės, taip pat buvo matomas didelis streso valdymo mokymų poreikis. Jį nulemia nuolat besikeičianti situacija, kuri ir sukelia stresą. Per šiuos mokymus paaiškinama, kaip pažinti stresą ir jį valdyti kiekvienam priimtiniausiu būdu. Taip pat šie mokymai pasitarnauja kaip būdas lengviau ir greičiau prisitaikyti prie pokyčių.

Elektroninių mokymų platforma prekybos tinkle buvo įdiegta dar prieš 5 metus. Tuo metu tai buvo naujovė, leidžianti suburti tūkstančius darbuotojų iš skirtingų miestų ir regionų. O per karantiną įgūdžiai naudotis šią platforma itin pravertė, nes nuotoliniai mokymai tapo kasdienybės dalimi. 

Platforma yra pasiekiama visiems darbuotojams ir orientuota į visus darbuotojus. Dalis mokymų yra privalomi, su jais turi susipažinti visi darbuotojai. Tačiau taip pat čia gausu neprivalomų mokymų, kuriuos kiekvienas gali pasirinkti ir individualiai peržiūrėti namuose ar saugiai darbo vietoje. Mokymo medžiaga apima teoriją, praktines užduotis, darbuotojai įtraukiami į mokymus interaktyviais žinių patikrinimo testais. Beveik 6 tūkstančius darbuotojų turintis prekybos tinklas darbuotojams nuolat organizuoja mišrius mokymus, tai pat mokymo centruose nauji darbuotojai susipažįsta su kasdienio darbo specifika. Dėl karantino šiemet mokymai vykdomi nuotoliniu būdu. Taip pat per karantiną kas mėnesį darbuotojams rengiami nuotoliniai susirinkimai su aukščiausiais įmonės vadovais – tai puikus būdas darbuotojams išsakyti savo lūkesčius ir sulaukti grįžtamojo ryšio.