„Iki Akademija“: čia prasideda įkvepiančios darbuotojų sėkmės istorijos
Šviežios mėsos maketai, atsiskaitymo kasos, tikroviškai atrodantys maisto prekių muliažai – visa tai išvysti galima moderniuose „Iki Akademijos“ mokymų centruose, įsikūrusiuose Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje. Būtent čia būsimi prekybos tinklo „Iki“ darbuotojai ruošiasi darbui realiose parduotuvėse, o esami – atnaujina savo žinias.
„Darbuotojų mokymai – jau tampa rinkos standartu. Nauji „Iki“ komandos nariai „Iki Akademijos“ centruose yra paruošiami kasdieniam darbui, susipažįsta su įmonės procesais, vertybėmis ir įgyja reikiamų įgūdžių. Tokiu būdu naujokai daug lengviau įsilieja į savo komandas, o darbus pradeda jau turėdami ne tik teorines žinias, bet ir praktinės patirties, jausdamiesi tvirtai“, – sako Monika Milė, prekybos tinklo „Iki“ Žmonių ir kultūros departamento vadovė.
„IKI Akademijoje“ dėstomos mokymų programos orientuotos į būsimus visų pozicijų parduotuvių darbuotojus: vadovus, pardavėjus-konsultantus, kasininkus-padavėjus, duonos ir kepinių, sveriamų bei šviežių prekių skyrių bei prekybos salės darbuotojus. Anot M. Milės, mokymai yra skirti visiems į komandas parduotuvėse prisijungiantiems naujokams, nepriklausomai nuo jų ankstesnės patirties.
„Mokymų tikslas ne tik suteikti žinių bei įgūdžių, trūkstamų reikiamai pozicijai, tačiau ir užtikrinti vienodą, aukščiausius „Iki“ reikalavimus atitinkantį aptarnavimo standartą. Sklandesnė darbo pradžia didina pačių darbuotojų pasitenkinimą, o pirkėjams užtikrina geriausią apsipirkimo patirtį“, – teigia „Iki“ Žmonių ir kultūros departamento vadovė.
Mokymai – ne tik „Iki“ naujokams, bet ir senbuviams
„Iki Akademijos“ mokymų naudą įvertina ir jų dalyviai – jų atsiliepimai rodo, kad programos yra ne tik reikalingos, tačiau ir įkvepiančios.
„Mūsų mokymai yra skirti ne tik naujokams – visi, „Iki“ prekyboje dirbantys ir keičiantys pareigas ar pageidaujantys atnaujinti žinias, gali visada prisijungti ir dalyvauti mokymuose. Programas nuolat atnaujiname, todėl net ir ilgamečiai, daug patirties sukaupę „Iki“ komandos nariai teigia mokymuose sužinantys ką nors naujo ir svarbaus, į darbus grįžtantys su dar daugiau motyvacijos“, – pasakoja „Iki“ atstovė.
Anot jos, itin svarbu, kad kiekvienas prekybos tinklo darbuotojas kuo geriau išmanytų darbo parduotuvėse specifiką.
„Mokymuose dalyvauja ir „Iki“ administracijos darbuotojai. Nepaisant to, kad jų kasdienės užduotys nėra tiesiogiai susijusios, pavyzdžiui, su darbu prekybos salėse, tačiau yra reikalinga, kad jie išmanytų ir jo specifiką. Juk kuo arčiau pirkėjų būsime, tuo geriau galėsime atliepti jų poreikius, o kuo detaliau išmanysime kiekvieno iš kolegų darbo pobūdį, tuo stipresnė komanda tapsime“, – dalijasi M. Milė.
Mokymų lektoriai – tik užaugę „Iki“ darbuotojai
„Iki Akademijos“ mokymų centruose „Iki“ darbuotojai gali daugiau sužinoti ir apie profesinio augimo galimybes.
„Visos mūsų mokymų vadovės yra ilgametės „Iki“ darbuotojos. Tikime, kad vidiniai žmonės gali geriausiai perteikti įmonės kultūrą, papasakoti, kokie didžiausi iššūkiai laukia darbo vietoje ir kaip juos įveikti. Mūsų parengta mokymų programa yra unikali, paremta praktiniais pavyzdžiais. Ne mažiau svarbu – mokymų vadovės savo pavyzdžiu gali įkvėpti tinkle siekti karjeros arba išdrįsti keisti darbo kryptį, išbandyti save kitose pozicijose“, – sako „Iki“ atstovė.
Jai pritaria ir Beata Jasionienė, „Iki Akademijos“ mokymų vadovė, iš viso „Iki“ prekybos tinkle dirbanti jau 9 metus, o dabar savo patirtimi besidalijanti su kolegomis.
„Mokymuose galiu dalintis ne tik per daug metų skirtingose darbo pozicijose įgytomis praktinėmis žiniomis apie svarbiausius procesus, įvairias situacijas, kylančius iššūkius ir jų sprendimo būdus, bet ir padėti kitiems augti. Jau turiu gerą akį – dažniausiai iškart atpažįstu kolegą, kuris turi potencialo kilti karjeros laiptais. O kad tai įvyktų, kartais tereikia nurodyti kryptį, duoti patarimą, papasakoti, kokius tiksliai žingsnius žengti siekiant paaukštinimo“, – pasakoja B. Jasionienė.
Sėkmingos karjeros „Iki“ receptas: „Svarbiausia – drąsa ir smalsumas“
„Iki Akademijos“ mokymų vadovė sako, kad mokymuose norėdama įkvėpti kolegas, kartais pasinaudoja ir savo karjeros istorija.
„Mano sėkmės receptas „Iki“ prekybos tinkle – labai paprastas. Per visus darbo metus man nuoširdžiai buvo smalsu: kiekvienas procesas, kiekviena mažmeninės prekybos naujovė, tendencija, o svarbiausia – rūpėjo kliento patirtis. Manau, todėl man ir buvo net 3 kartus pasiūlyta imtis vis daugiau atsakomybių“, – sako „Iki“ atstovė.
Anot jos, ji pati didžiausią motyvaciją jaučia tuomet, kai iniciatyvų, pozityvų ir viskuo besidomintį darbuotoją pastebi „Iki“ vadovai.
„Savo kelionę „Iki“ pradėjau kaip skyriaus vedėja, tada tapau pamainos, vėliau parduotuvės, o galiausiai ir mokymų vadovė. Visus kartus naujas pareigas išbandyti mane paskatino mano pačios vadovai, man tereikėjo išdrįsti. Tokių pavyzdžių mūsų tinkle yra daug daugiau ir jie įkvepia labiausiai“, – dalijasi B. Jasionienė.
Ji sako, kad tokios istorijos įrodo, kad „Iki“ svarbiausia – žmonės.
„Mūsų darbe žmogiškasis ryšys yra visa ko pamatas. Kiekvienas, nepaisant darbo pozicijos, esame vienodai svarbūs ir galintys daryti pokytį. Jei stengiesi dėl pirkėjų, jei stengiesi dėl komandos, vadovai tikrai stengsis dėl tavęs. „Iki“ siekia atskleisti ir išlaikyti kiekvieną turimą talentą“, – teigia mokymų vadovė.
Prekybos tinklą „Iki“ šiuo metu sudaro 237 parduotuvės, kulinarijos gamybos centras bei 3 regioninės kepyklos. Nuolat naujoves diegiantis prekybos tinklas kartu su „Pixevia“ Vilniuje atidarė jau dvi autonomines parduotuves su „Iki“ prekių ženklu. Tai pirmos tokios parduotuvės Lietuvoje ir Šiaurės šalyse. Prekybos tinkle dirba beveik 6 tūkst. darbuotojų. Prekybos tinklas taip pat valdo prekių pristatymo į namus startuolį „LastMile“ bei nuosavo prekės ženklo elektroninę parduotuvę. Šiemet prekybos tinklas „Iki“ buvo įvertintas prestižiškiausiu „Top Employer 2023 Lietuva“ sertifikatu.