Greitis, kokybė, individualumas: netrukus „Europoje“ duris atvers išskirtinė „Iki“

2024-02-19
Greitis, kokybė, individualumas: netrukus „Europoje“ duris atvers išskirtinė „Iki“

Miesto gyventojų pasaulėžiūra keičiasi: apsipirkdami jie ieško greitų, maksimaliai į juos orientuotų sprendimų, tačiau išlieka reiklūs kokybei.

Prekybos sektoriui tai reiškia iššūkį pasiūlyti intuityvesnį, greitesnį ir kokybiškesnį apsipirkimą. Rengiant koncepciją „Iki“ parduotuvei, netrukus atsidarysiančiai Centrinio Vilniaus verslo rajono prekybos centre „Europa“, svarbiausias aspektas buvo būtent besitransformuojantys jo lankytojų lūkesčiai.

Viskas kliento patogumui

„Mūsų prekybos centro lankytojai – žmonės, kurie tiek gyvenimo tempo, tiek naujovių prasme visada siekia būti priešakyje. Tai suteikia mums galimybę pirmiems stebėti, kokie nauji įpročiai ateina į visuomenę. Matome itin išryškėjusią paklausą patogiam, asmeniniams poreikiams pritaikytam apsipirkimui, kai vienoje vietoje galima rasti kartais net iš pažiūros nesuderinamų dalykų: užkandžiai ir paslaugos, maistas ir buities daiktai – pirkėjai nori viską, ko jiems reikia, rasti čia ir dabar“, – sako Viktorija Gražienė, „Europos“ valdytoja.

Pasak jos, mažmeninė prekyba vis labiau taikosi prie savo kliento, siūlydama maksimaliai jo poreikius atitinkančius sprendimus, kuriuose derinami net ir itin skirtingų kategorijų produktai.

„Naujojoje „Iki“ galvojome apie skubantį miesto centro žmogų: kokios prekės jam bus svarbiausios, kaip padaryti, kad jas galėtų lengvai rasti net ir tada, kai galva užimta kitais reikalais, – sako Lina Muižienė, prekybos tinklo „Iki“ vykdomoji direktorė. – Dėmesį skyrėme asortimento išgryninimui – ar tai būtų švieži produktai namams, ar patogiai supakuoti pietų rinkiniai, ar sveikatai palankūs užkandžiai.“

Investicijos į pagal naujausius standartus įrenginėjamą didžiausio formato „Iki“ parduotuvę siekia 2 mln. eurų. Duris pirmiesiems lankytojams ji atvers kovo pirmoje pusėje.

Asortimentas, intuityvumas ir kokybė

Pasak L. Muižienės, norint parinkti asortimentą, kuris atitiktų centrinės miesto dalies gyventojo lūkesčius, svarbu ne tik dėmesys kokybei. „Europoje“ įsikursianti „Iki“ lankytojams siūlys platų prie jų gyvenimo ritmo pritaikytą „Grab and Go“ produktų asortimentą, vietoje kepamas picas bei galimybę išsispausti šviežių sulčių.

„Džiaugiamės, kad mūsų ir „Iki“ požiūris į lankytojus sutapo – modernios koncepcijos parduotivė išpildo mūsų tikslą „Europoje“ burti tokius prekinius ženklus, kurie supranta, ko reikia Vilniaus centrinio verslo rajono žmonėms ir gali tai pasiūlyti“, – sako V. Gražienė.

1302 kv. metrų prekybinio ploto parduotuvėje bus užtikrinamas plačiausias, iki 11 tūkst. prekių asortimentas. Ji tiks tiek savaitiniam apsipirkimui, tiek atsargų papildymui namuose ar greitiems pietums mieste.

Greitesniam apsipirkimui naujoje parduotuvėje be įprastų bus įrengtos ir „IKI Bitutė“ savitarnos kasos.

Ilgalaikiai pokyčiai

Per pandemiją įpratę apsipirkinėti internetu, miesto centro gyventojai to neatsisakė ir jai pasibaigus. Taupydami laiką, jie vis dažniau renkasi ne ilgus pasivaikščiojimus po parduotuves, bet užsakymus internetu, radus laisvą minutę darbe ar pakeliui į susitikimą

Prie to taikosi ir fizinės prekybos vietos: įvertinus, kad į parduotuves dalis pirkėjų atvyksta tik pasiimti pirkinių, naujojoje „Iki“ numatyta „LastMile“ el. parduotuvės atsiėmimo paslauga.

Pasak V. Gražienės, šie pokyčiai išduoda ir mentaliteto pokyčius, kai, dalį kasdienių namų ruošos darbų perimant technologijoms, populiarėjant tiek dirbtiniam intelektui, tiek daiktų internetui, žmonės vaduojasi iš rutininių darbų.

„Ateities klientai dar mažiau norės gaišti laiką kasdienei rutinai, kurią paliks technologijoms. Nors naivu tikėtis, kad gyvenimo tempas sulėtės, matysime radikalius pokyčius tame, kam žmonės skiria savo laiką. Nebeužtenka pateikti standartizuotą produktą – turėsime pasirūpinti individualizuotais, kiekvieno poreikius atitinkančiais produktais, vertingomis patirtimis“, – sako ji.

Dėl to, pasak „Europos“ valdytojos, jau dabar svarbu galvoti, kaip mažmeninė prekyba gali optimizuoti savo asortimentą: „mūsų laukia įdomūs iššūkiai, siekiant pritaikyti apsipirkimo patirtis greitai besikeičiančiai pasaulėvokai.