„Bumerango“ efektas „Iki“ tinkle įkvėpė naują darbdavio įvaizdžio kampaniją: kodėl darbuotojai grįžta ten, iš kur išėjo?

Antrąkart neįbrisi į tą pačią upę? Šiuolaikinė darbo rinka nežino šios taisyklės. Didžiausias komplimentas darbdaviui – tai darbuotojai, palikę įmonę, bet vėliau nusprendę ir vėl grįžti. Prekybos tinklas „Iki“ gali didžiuotis įspūdingu skaičiumi – vien pernai į „Iki“ grįžo net virš 560 darbuotojų. Šis faktas tapo naujos darbdavio įvaizdžio kampanijos „Sugrįžk į IKI“ pagrindu. Joje scena suteikiama patiems „Iki“ darbuotojams, kurie be užuolankų pasakoja, kodėl išėjo anąkart ir kodėl pasirinko vėl tapti komandos dalimi.
Naujoje kampanijoje „Iki“ pratęsia sėkmingai pradėtą komunikaciją grįžtančių darbuotojų tema. Pernai įgyvendinta „Išėję – sugrįžta, atėję – lieka ilgam“ kampanija netgi viršijo turėtus lūkesčius.
„Svarbiausias klausimas apie bet kurią darbdavio įvaizdžio kampaniją – ar pavyksta savo žinutę perduoti darbo rinkai, tikslinei auditorijai? Faktai byloja, kad mūsų atveju – taip. Vien pernykštės kampanijos metu sulaukėme daugiau nei pusės tūkstančio kandidatų paraiškų, o atlikti tyrimai parodė reikšmingai pagerėjusį „Iki“ kaip darbdavio įvaizdį. Esame ne tik jau tris kartus įvertinti prestižiniu „Top Employer 2024 Lietuva“ sertifikatu, bet CVbankas.lt duomenimis, prekybos sektoriuje dirbti norintys žmonės dažniausiai ieškojo būtent darbo „Iki“ tinkle“, – sako Monika Milė, „Iki“ Žmonių ir kultūros departamento vadovė.
Aukštas sugrįžusių – „bumerangų“ – darbuotojų rodiklis, pasak jos, yra didelis įvertinimas. Visų pirma tai rodo sveikus tarpusavio santykius – abipusį pasitikėjimą ir pagarbą net tada, kai darbuotojas nusprendžia pakeisti darbo vietą.
„Jeigu pirmą kartą į įmonę žmogus gali ateiti ir atsitiktinai, tai antrąkart sprendimas priimamas atsakingai apgalvojus. Darbuotojas grįš ten, kur žino, kad ras geras sąlygas saviraiškai, karjerai, jam bus suteikiama konkurencingas atlygis, saugi darbo aplinka, įvairios naudos, tokios kaip papildomas sveikatos draudimas. Ne mažiau svarbus kriterijus sugrįžtantiems yra galimybė suderinti darbą ir asmeninį gyvenimą, ypač turintiems šeimas ar mylimus hobius – šiandien ieškoma darbo, kuris prisitaiko prie tavo gyvenimo ir yra arčiau tavo asmeninių poreikių“, – pažymi M. Milė.
Darbas, kuris keičiasi kartu su darbuotoju
Naujoje kampanijoje „Sugrįžk į IKI“ suteikiamas balsas darbuotojams iš įvairių sričių, sėkmingai tęsiantiems karjerą įmonėje. Jie geriausiai gali atsakyti, kokie asmeniniai motyvai ir naudos paskatino grįžti į „Iki“. Žinutę dar labiau sustiprina klipuose skambanti daugeliui atpažįstama „Hiperbolės“ dainos „Sugrįžk“ muzika, kuri kelia sentimentus ir kviečia sugrįžti ten, kur buvo gera.
„Vidutiniškai net trečdalį savo gyvenimo praleidžiame darbe. Tai, kokioje aplinkoje dirbame, ar jaučiamės saugiai ir mėgaujamės savo veikla bei kolegų kompanija, neišvengiamai prisideda prie mūsų savijautos ir gyvenimo kokybės. Geros darbo sąlygos neturėtų būti privilegija, tai – būtinybė. Būtent todėl šia kampanija akcentuojame ne tik „Iki“ siūlomas naudas, bet ir santykius mūsų įmonėje, kur kiekvienam darbuotojui skiriamas asmeninis dėmesys“, – pažymi M. Milė.
Tokia vidinė kultūra duoda vaisių – jau virš 1,3 tūkst. kolegų, išbandžiusių savo jėgas kitur, yra grįžę atgal į „Iki“. Tai rezultatas nuolatinio įdirbio gerinant darbo sąlygas visuose skyriuose – nuo administracijos iki gamybos padalinių. Pavyzdžiui, darbuotojams skirta MELP programėlė skaitmenizavo vidinius procesus, dar labiau sustiprino tarpusavio ryšius, nes platformoje kolegos vieni kitiems dėkoja, dalijasi grįžtamuoju ryšiu. „Iki“ ne tik jau daug metų komandą draudžia papildomu sveikatos draudimu, bet jį ir tobulina – darbuotojai gali pasirinkti jiems tinkamiausią variantą. O vidinės „Užauk IKI“ akademijos sėkmė leidžia auginti savo talentus ir jiems suteikti realias karjeros galimybes.
Akcentas ir kampanijoje, ir darbe – individualūs poreikiai
M. Milė pasakoja, kad kampanijoje remiamasi skirtingomis konkrečių žmonių istorijomis, nes siekiama realiai pademonstruoti darbo „Iki“ stiprybę – darbdavio lankstumą. Kiekvienas išėjęs darbuotojas „Iki“ yra laukiamas – įmonė pasiruošusi kartu įvertinti, kurios pozicijos bus tinkamiausios paaugusiam darbuotojui.
„Vis daugiau dėmesio skiriame ne tik papildomoms naudoms, bet ir siekiame geriau suprasti individualius kiekvieno poreikius – kuri darbo pozicija geriausiai atitinka įgūdžius, karjeros siekius, laisvo laiko poreikius. Gal vienam labiau pasiteisina darbas su žmonėmis, komandoje, o kitas ieško darbo, kuriame pagrindą sudaro individualios užduotys. Vienam aktualu darbas pamainomis, kitam – tradicinės darbo valandos. Darbą galime parinkti net pagal pakitusią gyvenamąją vietą, nes veikiame visoje Lietuvoje“, – akcentuoja M. Milė.
Daug pavyzdžių komandoje rodo, kad „Iki“ gali priderinti darbą ir keičiantis gyvenimo aplinkybėms – pagausėjus šeimai, pradėjus studijuoti, išėjus į pensiją. Žmonių ir kultūros departamento vadovė pabrėžia, kad darbo rinkoje konkurencija yra milžiniška – ir naujus žmones pritraukti bei susigrąžinti senuosius gali tik tas, kas geba reaguoti į naujus darbuotojų lūkesčius.
Skirtingi sugrįžimo į „Iki“ keliai
Vienu iš kampanijos veidų tapusi komunikacijos vadovė Gintarė Kitovė yra išbandžiusi įvairias sritis, o darbas „Iki“ leido jas visas apjungti. Ji sugrįžo dėl jai artimo tempo, vertybių ir komandos: „Mane įkvepia aukšti tikslai ir komanda, kuri visada verčia judėti pirmyn. Čia niekada nebūna nuobodu, o idėjos – nėra tik stalčiuje“.
Užsakymų komplektuotojas Edvinas Skulmis vėl įsidarbino „Iki“ atgal sugrįžęs į savo gimtą Panevėžio miestą. Jame vertina nemokamą maitinimą per pietus, sveikatos draudimą ir draugišką atmosferą, kurioje norisi dirbti, o labiausiai – galimybę dirbti slenkančiu grafiku: „Išeigines turiu ne tik savaitgaliais, todėl galiu susiplanuoti savo reikalus ir pomėgius“.
Mėsininku dirbantis Darjuš Dovkša sugrįžo dėl patogaus darbo grafiko ir šalia namų esančios darbo vietos – tai padeda sutaupyti laiko ir daugiau jo skirti savo asmeniniams reikalams. Taip pat dėl naudų, kurios prisideda prie geresnės savijautos – stabilaus atlyginimo, draudimo ir draugiškos darbo aplinkos. Jį motyvuoja darbas, turintis prasmę: „Mėgstu mėsininko darbą – man svarbu šviežumas ir kokybė. Smagu matyti, kad žmonės gauna gerai paruoštą produkciją“.
Logistikos instruktorė Elena Lialko sugrįžo į „Iki“ kilti karjeros laiptais. Pradėjusi nuo sandėlininkės darbo, šiandien ji jau instruktorė ir sako, kad įdėtos pastangos bendrovėje pastebimos ir vertinamos. Šis darbas atitinka ir jos charakterį: „Į „Iki“ atėjau dėl aiškaus darbo, tvirtos komandos ir stabilumo. Esu draugiška, bet reikli, mėgstu tvarką ir struktūrą. Taip pat malonu jaustis atsakinga už naujų kolegų įvedimą. Dirbti „Iki“ – tai jaustis vertinama, augti ir kasdien matyti savo darbo prasmę“.
Naują darbdavio įvaizdžio kampaniją „Iki“ įgyvendina su kūrybine agentūra „Children“, komunikacijos partneriais „Inspired UM“ ir „Fabula Rud Pedersen Group“.