Atskleidė, iš kur žiemą gauti organizmui reikalingų vitaminų

Atskleidė, iš kur žiemą gauti organizmui reikalingų vitaminų

2018-01-17

Žiemos sezonu pirkėjai ieško lietuviškų gėrybių

Pasak mitybos poveikio sveikatai tyrėjos Aidos Matulevičiūtės, būdų sveikai maitintis galima rasti net ir šalčiausią žiemą. Jai antrina prekybos tinklo IKI viešųjų ryšių vadovė Berta Čaikauskaitė, kurios teigimu, daržo gėrybių pardavimai šaltuoju metų laiku gerokai išauga. Prekybos tinklo atstovė pastebi, kad daržoves bei vaisius pirkėjai renkasi ir siekdami sutaupyti, mat sezoninės gėrybės dažnai netgi būna pigesnės.

 

„Šaltuoju metu laikų vaisių ir daržovių poreikis tikrai nesumažėja. Priešingai – netgi išauga, skiriasi tik daržovių ir vaisių asortimentas. Pastebime, kad gyventojai labiau atsigręžia į mūsų klimatinėms sąlygoms būdingas žiemos sezono gėrybes – bulves, burokėlius, kopūstus, morkas, svogūnus. Šios rudenį Lietuvoje užaugintos daržovės gali būti saugomos per visą žiemą, todėl parduotuvėse jų įsigyti galima visada, o pirkėjai tai noriai ir daro“, – sako B. Čaikauskaitė.

Gumbavaisiai – vertingiausias pasirinkimas

Mitybos poveikio sveikatai tyrėja Aida Matulevičiūtė sako, kad gyventojai elgiasi teisingai žiemos mėnesiais rinkdamiesi daugiau gumbavaisių (bulvių, topinambų, batatų) ir šakninių daržovių (burokėlių, morkų, salierų, ridikų, ropių). Šios daržovės gali suteikti trūkstamų maistinių medžiagų ir kompensuoti vitaminų trūkumą. Be to, yra ir daug skirtingų būdų jas paruošti bei panaudoti gaminant įvairius patiekalus.

 

„Žiema neturėtų tapti pasiteisinimu skirti mažiau dėmesio savo mitybai ar rinktis organizmui  nenaudingą maistą. Mūsų krašto sezoninės daržovės visuomet yra geras pasirinkimas ir gali padėti užtikrinti reikiamą mineralų ir vitaminų kiekį organizme. Be abejo, svarbu ir tai, kaip tas daržoves ruošiame. Būtų naivu tikėtis, kad aliejuje išsikepę keptuvę bulvių, savo organizmui suteiksime didelės naudos“, – sako A. Matulevičiūtė.

 

Anot specialistės, geriausia sezonines daržoves panaudoti ruošiant salotas, troškinius, sriubas ar košes. Pavyzdžiui, košė gali būti gaminama ne tik iš mums įprastų bulvių, bet ir batatų arba burokėlių. Be to, šaltaisiais metų mėnesiais mitybos racioną rekomenduojam praturtinti raugintais kopūstais ar agurkais. Mitybos poveikio sveikatai tyrėjos teigimu, šiuo laikotarpiu geras pasirinkimas yra ir šaldytos daržovės ar uogos, džiovinti vaisai. Juos rinktis A. Matulevičiūtė rekomenduoja kuo natūralesnius – be pridėtinio cukraus, riebalų ar konservantų. Galiausiai ekspertė pataria bet kuriuo metų laiku nepamiršti ir pilno grūdo produktų.

Ieško natūralių vitamino C šaltinių

Praturtinti savo maisto racioną žiemą, B. Čaikauskaitės teigimu, gyventojai stengiasi ir pirkdami daugiau citrusinių vaisių, taip pat – avokadų, granatų, kivių, bananų ir vynuogių. Šiuo metu pietų šalyse yra pats apelsinų, mandarinų, greipfrutų ir citrinų sezono įkarštis, todėl pirkėjams siūlomas didelis šių vitaminu C praturtintų vaisių pasirinkimas.

 

„Kuo platesnį vaisių ir daržovių asortimentą gyventojams stengiamės pasiūlyti visus metus, tačiau, be abejo, pirkėjai labiausiai vertina šviežią vietos ūkininkų užaugintą produkciją. Vis dėlto žiemą, šviežių vasaros daržovių, vaisų ar uogų pasiūla yra ribota – vos vienas ūkis šiltnamiuose užaugintus agurkus, salotas, svogūnų laiškus ir prieskonius tiekia visus metus. Nepaisant to, prisiminti vasarą ir nusipirkti pomidorų, agurkų ar salotų mūsų parduotuvėse gyventojai gali bet kuriuo metų laiku“, – pažymi B. Čaikauskaitė.

 

Prekybos tinklo IKI duomenimis, vaisiai ir daržovės yra viena pagrindinių prekių pirkėjų krepšeliuose greta pieno, duonos ir mėsos produktų. Šią tendenciją galima susieti su pasikeitusiais kasdienės mitybos įpročiais ir išaugusiu dėmesiu sveikai gyvensenai. Jau ne pirmus metus pastebima, kad dėl didesnio šviežių vaisių ir daržovių poreikio, pirkėjai prekybos centruose apsilanko net kelis kartus per savaitę.