8 iš 10 pirkėjų Kalėdų apsipirkimą planuoja iš anksto: kai kurie produktai jau šluojami

2024-12-05
8 iš 10 pirkėjų Kalėdų apsipirkimą planuoja iš anksto: kai kurie produktai jau šluojami

Gerai apgalvoja pirkinių sąrašą ir apsiperka iš anksto – taip dauguma pirkėjų šiais metais ketina ruoštis Kūčioms ir Kalėdoms, kad patirtų mažiau streso. Naujausia apklausa atskleidė, kad dauguma – virš 60 proc. – kalėdinį maisto apsipirkimą planuoja savaitę ar dvi prieš Kalėdas, tačiau kas penktas tuo užsiima dar likus mėnesiui iki švenčių. Pasak „Iki“ komunikacijos vadovės Gintarės Kitovės, tai pasistebi ir parduotuvėse – kasdien vis intensyviau perkami ilgesnio galiojimo produktai, be kurių žiemos šventės neįsivaizduojamos.

Didmiesčių gyventojai dažniau planuoja anksčiau

Lapkritį atlikta lojalių „Iki“ pirkėjų apklausa parodė, kad daugiau nei 80 proc. respondentų Kalėdų apsipirkimą planuoja iš anksto. 62 proc. tai daro likus 1–2 savaitėms iki švenčių, 19 proc. planuoti pradeda bent prieš mėnesį. 

Pasak G. Kitovės, šventinis bruzdesys jau juntamas parduotuvėse. Šalia augančios sezoninių prekių – kalėdinių dekoracijų ir augalų, Advento vainikų, įvairių LED lempučių, papuošimų – paklausos, stebimi ir didėjantys su žiemos šventėmis siejamų maisto produktų pirkimai.

„Lietuviai moka apsipirkti sumaniai, stebi kainas ir apsipirkdami vis turi omeny, ko gali prireikti ateityje, ką galima nusipirkti iš anksto. Pavyzdžiui, retas šventinis stalas apsieina be tradicinės baltosios mišrainės, tad jau ryškiai išaugę majonezo pardavima. Kūčiukų šiemet jau nupirkta maždaug penktadaliu daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Pirkėjai intensyviai ruošiasi ir aktyviam kepinių, kitų patiekalų gamybos metui – cukrus, sviestas, įvairūs virtuvės reikmenys sulaukia padidinto pirkėjų dėmesio. Ryškiai auga ir mandarinų paklausa, kurie yra ne tik Kalėdų, bet ir viso šaltojo sezono simbolis“, – sako tinklo komunikacijos vadovė.

Apklausa taip pat atskleidė, kad statistiškai labiau linkę planuoti didelių miestų ir vyresni (virš 45 metų amžiaus) gyventojai. Tuo tarpu 18-24 amžiaus grupėje net 4 iš 10 kalėdinį maisto apsipirkimą atideda iki paskutinės minutės.

„Tai greičiausiai susiję su gyvenimo būdu ir patirtimi. Didesnę gyvenimišką patirtį sukaupę žmonės dažnai turi ir daugiau patirties organizuojant šventes, todėl jie stengiasi išvengti paskutinės minutės streso. Didžiųjų miestų gyventojai, gyvendami intensyvesniu ritmu, taip pat gali jausti poreikį atidžiau planuoti laiką, kad apsipirkimas netaptų papildoma našta šventiniu laikotarpiu“, – sako „Iki“ komunikacijos vadovė.

Kaip susitvarkyti su šventiniais rūpesčiais, pirkėjai taip pat turi savų receptų. „Iki“ pirkėjų apklausa parodė, kad populiariausi jų – išsamaus pirkinių sąrašo susidarymas ir išankstinis planavimas bei apsipirkimas. Tyrimas taip pat atskleidė, kad vis daugiau lietuvių naudojasi ir šiuolaikiniais patogumais – maistą užsisako internetu, kad išvengtų minių (15 proc.).

Dėmesys – nuolaidoms ir lojalumo programos suteikiamoms naudoms 

Apklausos duomenimis, Kalėdos pirkėjams yra reikšmingesnė šventė nei Naujieji, kai kalbama apie maistą. Vidutiniškai vienas respondentas Kalėdoms planuoja išleisti iki 100 Eur, o daugiausiai (41 proc.) nurodė ketinantys skirti 50-100 Eur kalėdinėms vaišėms. Tuo tarpu Naujųjų metų stalui vidutinis pirkinių krepšelis planuojamas iki 80 Eur vertės.

Kad ir kokią sumą planuojama išleisti, pirkėjai sutaria – nuolaidos ir pasiūlymai kalėdiniu laikotarpiu ypač aktualūs. Tik vos 4 proc. teigia, kad perka tai, ko reikia, nežiūrint į akcijas. 7 iš 10 pirkėjų nuolaidos labai svarbios, jie visada ieško geriausių pasiūlymų. Dar kas ketvirtas apklaustasis atsakė, kad tai šiek tiek svarbu – naudojasi pasiūlymais, kai juos mato.

„Lietuvos pirkėjai – nuolaidų ir akcijų ieškojimo profesionalai. Daugelis jau patys įsitikinę, kad garantuotas būdas sutaupyti tiek kasdieniams pirkiniams, tiek dovanoms ir visiems reikalingiems produktams šventėms – naudotis lojalumo programos privalumais. Todėl rinkoje vyksta intensyvi konkurencinė kova, kas savo lojaliems pirkėjams pasiūlys patraukliausias nuolaidas, o daugiausiai iš to išlošia – klientai“, – sako G. Kitovė.