5 priežastys rinktis darbą „Iki“ prekybos tinkle

2023-01-25
5 priežastys rinktis darbą „Iki“ prekybos tinkle

Kiekviena stipri įmonė ne tik siekia į savo komandą pritraukti geriausius talentus, bet ir išsaugoti bei auginti jau turimus darbuotojus. Didinami atlyginimai, dėmesys darbuotojo tobulėjimui, fizinei bei emocinei sveikatai, papildomos naudos ir iš tikrųjų veikiančios vertybės. Visa tai sudaro prekybos tinklo „Iki“, pripažinto šalies „Top darbdaviu 2023“, sėkmės receptą.

„Pirmąją „Iki“ parduotuvę atidarėme prieš 30 metų. Visą šį laiką keitėmės, patyrėme ir patys inicijavome ne vieną svarbų pokytį mažmeninėje prekyboje. Tačiau viena liko nepakitę – tai mūsų vertybės. Visada veikiame kaip vienas kumštis: vieninga, tvirta, draugiška komanda. Dėl savo darbuotojų nuolat stengiamės ir suteikiame galimybes augti. Džiaugiamės tais, kurie vis dar yra kartu visus tris dešimtmečius, taip pat kolegomis, kurie mūsų tinkle siekia tarptautinės karjeros bei darbuotojais, išbandžiusiais labai skirtingas „Iki“ pozicijas ir jau ne vieną kartą pakilusiais karjeros laiptais“, – sako Monika Milė, prekybos tinklo „Iki“ Žmonių ir kultūros departamento vadovė.

Anot jos, pasiekti tokią sėkmę ir pelnyti darbuotojų lojalumą įmanoma taikant daugybės skirtingų priemonių derinį.

„Kiekvienas esame skirtingas, turime įvairių poreikių, be to, jie gali kisti. Todėl gero darbdavio misija yra, visų pirma, išgirsti, o tada stengtis atliepti kuo daugiau darbuotojų lūkesčių. Vienas komandos narys galbūt labiausiai nori jaustis finansiškai saugus, kitas – turėti galimybę lanksčiai derinti darbą ir asmeninį gyvenimą, trečiam svarbiausia tobulėti ir atrasti save skirtingose srityse. Siekiame visa tai užtikrinti“, – teigia „Iki“ atstovė.

  1. Nuosekliai didinami „Iki“ darbuotojų atlyginimai

Prekybos tinkle „Iki“ dirba beveik 6 tūkstančiai darbuotojų. Jų visų atlyginimai yra nuolat peržiūrimi ir nuosekliai didinami – praėjusiais metais, priklausomai nuo pozicijai taikomų atsakomybių, jie kilo nuo 3,3 iki 14,3 proc. Ne mažiau svarbu tai, kad savo pozicijoje jau viską pasiekusiam „Iki“ komandos nariui, jei tik darbuotojas turi iniciatyvumo ir noro augti, įmonė padeda kilti karjeros laiptais.

Be to, „Iki“ nuolat gerina darbo sąlygas visuose padaliniuose dirbantiems darbuotojams. Pavyzdžiui, naujai atidarytame „Iki“ administracijos biure buvo sukurtos nepersonalizuotos, mobilios darbo vietos, itin daug dėmesio skirta patogiai infrastruktūrai.

  1. „Iki“ suteikia papildomų finansinių naudų

Prekybos tinklo „Iki“ darbuotojams siūlomos ir papildomos socialinės bei finansinės naudos: speciali nuolaida apsiperkant tinklo parduotuvėse, maitinimas darbo vietose, socialinės išmokos.

Siekiant sumažinti kasdienius rūpesčius darbuotojams, kurie dirba „Iki“ gamybos, logistikos centruose ar parduotuvėse, siūlomi specialūs į darbą vežantys autobusai. Maža to, už naujo kolegos rekomendaciją ir sėkmingą jo įdarbinimą yra mokamos 400 eurų dydžio premijos.

  1. Didesnis dėmesys „Iki“ darbuotojų fizinei ir emocinei sveikatai

„Iki“ nuolat rūpinasi ir savo darbuotojų fizine bei emocine sveikata. Pavyzdžiui, prekybos tinkle veikia linija „Kaip jautiesi?“. Tai nustatytomis valandomis teikiamos nemokamos psichologo konsultacijos.

Taip pat, visi bandomąjį laikotarpį įveikę darbuotojai, nepriklausomai nuo jų pareigų, yra apdraudžiami papildomu sveikatos draudimu. Jis galioja ambulatoriniam ir stacionariniam gydymui. Papildomai suteikiama kompensacija odontologo paslaugoms, profilaktiniam patikrinimui, vaistams ir medicinos prekėms. Taigi net tie „Iki“ darbuotojai, kuriems draudimo laikotarpiu neprireikia kreiptis į gydytoją, pajaučia draudimo naudą.

  1. „Iki“ girdi savo darbuotojus

Visi įmonės darbuotojai turi galimybę prisidėti prie savo darbo ir įmonės procesų gerinimo. Prekybos tinkle „Iki“ reguliariai atliekamos įvairiausios vidinės apklausos, o atsižvelgus į darbuotojų grįžtamąjį ryšį, ieškoma būdų iškilusiems iššūkiams spręsti, pasirenkamos pagrindinės kryptys bei priemonės, kuriomis komandos gerina darbuotojų patirtį.

Įmonėje vykdomi ir adaptaciniai bei metiniai pokalbiai su personalu. Taip pat rengiamos „Susitikime IKI transliacijos“, kurių metu kiekvienas darbuotojas gali siūlyti savo idėjas ar iškelti jam rūpimus klausimus.

  1. „Iki“ suteikia galimybes tobulėti

Prekybos tinklas „Iki“ rūpinasi savo darbuotojų profesiniu augimu, todėl reguliariai rengia kvalifikacijos kėlimo mokymus. Tuo tarpu kiekvienas naujas prekybos darbuotojas kasdieniam darbui yra paruošiamas „Iki Akademijos“ centruose. Čia susipažįsta su darbo kasoje, salėje, taip pat aptarnavimo principais, įmonės procesais ir vertybėmis. Mokymai yra nuolat atnaujinami, todėl juose dalyvauti ir savo žinias gilinti gali ne tik prekybos naujokai. Be to, juose su parduotuvių procesais susipažįsta ir „Iki“ administracijos darbuotojai.

Įmonė savo darbuotojams suteikia ir tarptautinės karjeros galimybes, nes prekybos tinklas „Iki“ priklauso Europoje lyderiaujančiai mažmeninės prekybos grupei „REWE group“. Nepriklausomai nuo pozicijos, kiekvienas darbuotojas yra skatinamas ugdyti papildomas kompetencijas ir siekti karjeros. Pavyzdžiui, praėjusiais metais kas šeštas „Iki“ administracijos darbuotojas kilo į aukštesnes pareigas arba keitė poziciją. Tai rodo, kad „Iki“ orientuojasi į nuolatinį komandos narių tobulėjimą.

Šios pastangos ir rūpestis darbuotojų gerove buvo įvertintos – šiemet prekybos tinklui „Iki“ buvo suteiktas prestižiskiausias „Top Employer 2023 Lietuva“ sertifikatas.

Prekybos tinklą „Iki“ šiuo metu sudaro 237 parduotuvės, kulinarijos gamybos centras, 2 logistikos centrai bei 3 regioninės kepyklos. Nuolat naujoves diegiantis prekybos tinklas kartu su „Pixevia“ Vilniuje atidarė jau dvi autonomines parduotuves su „Iki“ prekių ženklu. Tai pirmos tokios parduotuvės Lietuvoje ir Šiaurės šalyse. Prekybos tinkle dirba beveik 6 tūkst. darbuotojų. Prekybos tinklas taip pat valdo prekių pristatymo į namus startuolį „LastMile“ bei nuosavo prekės ženklo elektroninę parduotuvę.