Kombučia: Azijoje sukurtas gėrimas užkariauja lietuvių širdis
Sveikesnių alternatyvų gazuotiems vaisvandeniams ieškotojai renkasi egzotišką, prieš kelis tūkstančius metų tolimojoje Azijoje pradėtą gaminti gėrimą – kombučia. Anot Vaidos Budrienės, prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadovės, ši fermentuota arbata, kitaip dar vadinama arbatos grybu, Lietuvoje populiarėja itin sparčiai.
V. Budrienė teigia, kad lietuviai aktyviai ieško naujų skonių ir drąsiai renkasi gurmaniškas naujienas.
„Gyventojai eina koja kojon su populiariomis pasaulinėmis tendencijomis, drąsiai išbando naujus, egzotiškus skonius, domisi ne tik maisto, bet ir gėrimų naujienomis. Tai rodo ir vis didesnis pirkėjų susidomėjimas kombučia gėrimu – remiantis pardavimų duomenimis, pirmąjį šių metų ketvirtį, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, kombučios pardavimai išaugo apie 2,3 karto“, – sako V. Budrienė.
Populiarumą lemia sveikatinančios savybės
Anot vietinių kombučios gamintojų, šio gėrimo populiarumą lemia ne tik noras išbandyti įvairius naujus skonius, tačiau ir šalyje augantis domėjimasis sveika gyvensena ir mityba.
„Kaip žinoma, kombučia fermentacijos metu pradeda daugintis gerosios bakterijos – probiotikai, naudingi žmogaus organizmui. Tyrimais patvirtinta, kad probiotikai gerina virškinimo sistemos veiklą, mažina uždegimus, netgi skatina svorio mažėjimą“, – pasakoja Robertas Kupstas, prekybos tinklui kombučią tiekiantis UAB „Funkciniai gėrimai“, valdančios prekių ženklą „Ohm!Bucha“, įkūrėjas ir pardavimų vadovas.
Jo teigimu, kombučią mielai renkasi ir savo sveikata besirūpinantys pirkėjai. Mokslininkai įrodė, kad šiame gėrime gausu antioksidantų, kovojančių su laisvaisiais radikalais. Kombučia taip pat pasižymi antibakterinėmis savybėmis, organizme slopina blogųjų bakterijų ir grybelių dauginimąsi, mažina širdies ligų riziką.
Lietuvių mėgstamiausia – tradicinio skonio kombučia
Tiek gerųjų savybių turintis gėrimas netruko užkariauti tautiečių širdis. Matydami augantį susidomėjimą, Lietuvos kombučios gamintojai nuolat plečia skonių asortimentą. Pasak V. Budrienės, mėgstamiausias pirkėjų pasirinkimas – tradicinio skonio kombučia. Toliau rikiuojasi vyšnių skonio ir melisa praturtinti gėrimai.
Vartoti kambučią paprasta: atšaldytą šį gėrimą galima gerti vieną, o ieškantys sveikesnių maisto derinių, jį gali rinktis tiek pusryčiaudami, tiek prie pietų stalo ar valgydami vakarienę.
Neslepia ambicingų planų
Prekių ženklo „Ohm!Bucha“ idėjos autorius – Amerikos lietuvis Robertas Kupstas. Jis pamatė Lietuvoje neužpildytą gyvos kombučios nišą, tad nusprendė įkurti įmonę ir pasiūlyti naują gėrimą žmonėms, ieškantiems unikalaus, sveiko ir skanaus, gaivaus nealkoholinio gėrimo. Anot jo, pelnyti lietuvių simpatijas padėjo atkaklus darbas ir aiškiai išsikeltas tikslas.
„Tikriausiai nėra vieno sėkmės recepto, tai atkaklaus darbo, atsparumo iššūkiams ir atsidavimo tandemas. Verslo kūrimas nuo nulio yra įtemptas procesas, panašus į ilgą, varginančią kelionę atviroje jūroje su mažu laivu. Labiausiai esame susitelkę į tikslą ir stengiamės per daug „nesupti laivo“, kad neapvirstume“, – šypsosi R. Kupstas.
Kombučios gamintojai taip pat neslepia ambicingų planų įsitvirtinti ir užsienio rinkose. Jų tikslas – plėsti savo produkciją ir tapti platintojų Vakarų, Šiaurės ir Pietų Europoje partneriais.
„Turime sparčiai augti, kad pasiektume kitus etapus, o norint tai pasiekti, reikalingos investicijos ir didesnė rinkodaros komanda“, – ateities planus pristato R. Kupstas.